Balja Postat 13 februari 2008 Dela Postat 13 februari 2008 Köpte för ett par dagar sedan mina första knappar till karet.Av någon anledning vill dom inte "blomma ut" fullt utan kanterna är lite ihopdragna.Någon som vet vad det kan bero på eller är det bara så det ska vara en tid innan dom vänjer sig med den nya miljön.Kan det kanske ha något med ljuset att göra?Ska dom ha mycket eller lite ljus?De sitter idag ca. 20 cm under ytan./Janne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jaken Postat 13 februari 2008 Dela Postat 13 februari 2008 Vad har du för fiskar i akvariet? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Balja Postat 13 februari 2008 Författare Dela Postat 13 februari 2008 Karet är nystartat så jag har bara städpatruller i just nu. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jens karlskrona Postat 13 februari 2008 Dela Postat 13 februari 2008 Hej Jan.Det kan ta några dagar innan dom slår ut ordentligt i ett nytt akvarie.Förutsatt att alla värden ligger i fas så ska dom blomma ut efter nån vecka eller så. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jaken Postat 13 februari 2008 Dela Postat 13 februari 2008 Karet är nystartat så jag har bara städpatruller i just nu.ok, hade en tanke på att det kanske var någon fisk som noppade på dom, då brukar de få utseendet du beskrev. Är karet nystartat är det vara att avvakta så löser det sig säkerligen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonasroman Postat 13 februari 2008 Dela Postat 13 februari 2008 vilken sort är de? dom gröna zoanthus kan behöva en del ljus, men ej maxljus. Nånstans i dom nedre regionerna med medelstark ström brukar funka. Typiskt svenskt lagomsvar...men dett aär en sån korall..lagom av allt o den trivs...men som deom andra skriver..de kan ta nån vecka innan den vaknar till liv...kan vara känsliga för helt nytt vatten Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 13 februari 2008 Dela Postat 13 februari 2008 Det tar någon månad för vattnet att sätta sig. Innan dess får du räkna med att skivor och knappar inte visar sitt bästa. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Balja Postat 13 februari 2008 Författare Dela Postat 13 februari 2008 Tackar så mycket för de svaren....De är gröna (namn har jag inte en aning om) och så har jag några små som är mörkt lila med en grön/gul mitten. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.