Gå till innehåll

Montipora danae


jonasroman

Rekommenderade inlägg

Är lycklig ägare till en liten sådan fragg, sen igår....hur många har eller har jaft denna o kan ge mej ngr nyttiga skötselråd.

har hittils på indrådan placerat den ljust o strömt

bild skall jag försöka fixa, men har precis limmat den, så den får sätta sej lite först;)..

ni kan förresten se den på Teds bilder osm postades häromdagen...de va en av dom jag "knipte";)

Jonas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

kul att träffas igen hos "the one and only" bioted:), goda bakelser du bjöd på, och pizzan var det inget fel på heller, härligt att man kan ha så trevligt i en butik, superman du köpte kommer du att

bli nöjd med! vi får kanske köra lite träffar en gång i månaden, i korallriket!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är lycklig ägare till en liten sådan fragg, sen igår....hur många har eller har jaft denna o kan ge mej ngr nyttiga skötselråd.

har hittils på indrådan placerat den ljust o strömt

bild skall jag försöka fixa, men har precis limmat den, så den får sätta sej lite först;)..

ni kan förresten se den på Teds bilder osm postades häromdagen...de va en av dom jag "knipte";)

Jonas

Jag har också en danae, har testat ha dne på lite olika ställen i akvariet, bäst färg har den fått direkt under min mh. Ställ den någonstans där den kan få växa ner ordentligt på stenen den limmar den på. När den växer så är det som om den flyter ut över underlaget... läckert och annorlunda växtsätt.

Min är dock inte lika fin som din, den är ljuslila med beiga polyper sett ovanifrån, röda polyper om man ser lite snett från sidan. Kan ta en bild lite senare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en superman också, den är lila med röda polyper.

Jag ställde den först lite längre ner men rätt så strömt, men efter ett tag så insåg jag att det inte var någon bra plats, så jag flyttade upp den till mer ljus och cirkulation.

Jag får se hur den tar sig, men efter er information så kanske jag flyttar den en gång till.

/Janne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...