havre Postat 22 februari 2008 Dela Postat 22 februari 2008 Tänkte höra om någon har båda dessa böckerThe Reef Aquarium vol 1 (Sprung)Aquarium Corals (Borneman)Det jag undrar är om det egentligen är samma bok fast olika författare. Alltså innehåller/tar de upp samma saker? Eller kompletterar de varandra?Det kanske räcker med Sprung och sen lägga pengarna på en annan bok istället för Borneman?Mvh Thomas Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jorgas Postat 22 februari 2008 Dela Postat 22 februari 2008 Jag har bornemans bok och det är den klart bästa jag läst om koraller hittils i alla fall. jag tycker den definitivt är köpvärd. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ted Camenius Postat 22 februari 2008 Dela Postat 22 februari 2008 Jag har bornemans bok och det är den klart bästa jag läst om koraller hittils i alla fall. jag tycker den definitivt är köpvärd.Kan bara instämma, den tar upp mer än vad jag orkar läsa ialf. Har ingen erfarenhet av den andra boken men Bornemans bok är ett måste om man gillar koraller. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
havre Postat 22 februari 2008 Författare Dela Postat 22 februari 2008 Betvivlar inte att Borneman är bra, för den blir rosad av i strot sett alla. Kanske är Sprung som är överflödig?För att tala fikarumsvenska: Tanken var att det kanske blir tårta på tårta med båda böckerna. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 22 februari 2008 Dela Postat 22 februari 2008 båda är mycket bra böcker, S&D´s 1:a är dock 10år äldre Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
DSB Postat 23 februari 2008 Dela Postat 23 februari 2008 Har hela serien The Reef Aquarium vol 1-3 (Sprung) samt Aquarium Corals (Borneman), jag tycker att de är alldels utmärkt allihop. Skulle inte vilja vara utan någon av dem. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Capote Postat 23 februari 2008 Dela Postat 23 februari 2008 Har hela serien The Reef Aquarium vol 1-3 (Sprung) samt Aquarium Corals (Borneman), jag tycker att de är alldels utmärkt allihop. Skulle inte vilja vara utan någon av dem.Samma här Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
havre Postat 23 februari 2008 Författare Dela Postat 23 februari 2008 Då antar jag att de kompletterar varandra Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonasroman Postat 23 februari 2008 Dela Postat 23 februari 2008 Tänkte höra om någon har båda dessa böckerThe Reef Aquarium vol 1 (Sprung)Aquarium Corals (Borneman)Det jag undrar är om det egentligen är samma bok fast olika författare. Alltså innehåller/tar de upp samma saker? Eller kompletterar de varandra?Det kanske räcker med Sprung och sen lägga pengarna på en annan bok istället för Borneman?Mvh Thomashar båda...ur korallsynpunkt ä borneman överlägsen, men sprung tar ju upp en hel del annat, så den boken är ju bredare. kompletterar varann. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.