Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat
Snyggt ,vad är det för skrikigt orange korall som står på botten?

Det är en solkorall troligtvis en Tubastrea Faulkneri som är sådär skrikigt orange.:)

• Svar 147
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Postat

Jag vill lägga i mer LS i karet. Hur mycket ny sten vågar man stoppa i åt gången utan att det blir kaos i karet? Hur långa intervaller mellan ny sten bör man ha?

Ett alternativ jag funderat på idag är att köpa ny sten och låta den gosa till sig i mitt gamla 54 liters med ljus. Vad tycker ni jag ska göra? Jag vill hellre ha levande än död sten har jag kommit fram till.

Postat
Du ska inte sälja ditt 54 liters, eller åtminstonde belysningen ? ;)

Mina powercompact ska jag inte sälja, men jag kan sälja juwels t5 belylsning 2 x 24w om du är intresserad.;)

Postat
tycker inte det syns någon ricordea på bilderna ?? vad har hänt ?

Ricordean lossnade och har satt sig i ett hål på en stor sten. Den får ljus och jag kan se delar av den. Min förhoppning är att den ska dela på sig och komma ut och bli helt synlig inom snar framtid.

Postat

Lite fler bilder...

post-2976-14468915193302_thumb.jpg

Den nya invånaren.

post-2976-14468915193451_thumb.jpg

Solkorallen när jag matar med plankton.

Ska köpa mer Ls imorgon som ska få ligga och gosa till sig i mitt gamla nano. Blir nog ca 10kg. Hoppas de har fina stenar hemma.:ler:

Postat

Nu ligger den inköpta stenen i mitt 54 liters och ska bli inkörd. Jag har sett ett par knappar och en del som kan vara stenkoraller eller mjukisar. Hoppas allt överlever inkörningen. Om ett par veckor ska den få åka ner i mitt Lido.:)

post-2976-14468915194581_thumb.jpg

Postat
Här är en helbild på karet.

[ATTACH]21217[/ATTACH]

Saker som ska fixas:

Bakgrund

Mer sten, både levande och död.

Ny pump

Montporan ska få en permanent plats

Annars tuffar det på bra! :ler:

Jätte vackert! :)

Postat
Jättefint! Din gorgonia är grymt snygg, hoppas den klarar sig.

Tack!

Jag matar med phyto- och zooplankton varannan dag. Den verkar trivas utomordentligt bra och har polyperna ute nästan hela tiden. Jag hoppas också den ska klara sig.:)

Postat

Nu har Doris flyttat in karet...

post-2976-14468915195896_thumb.jpg

Det var lite riskfyllt när jag köpte paletten igår. De hade precis fått hem dem och hade börjat koppla in dem lite grand. Jag chansade och köpte den som var piggast. När den väl kom i karet började den med att simma till putsarräkan och bli ren. Sen provade jag att mata och den åt direkt! Den äter som en häst och verkar må urbra. Idag har den börjat beta alger också. Otroligt magnifik fisk! :ler:

Postat
Ser liten å fin ut, men ska få större hem senare?

Med den takten jag uppgraderar så hinner den inte växa ur detta karet. Har redan beställt större kar.:)

Postat
Med den takten jag uppgraderar så hinner den inte växa ur detta karet. Har redan beställt större kar.:)

Hehe låter prima det ;).

• Skapa Ny...