Gå till innehåll

Bengan's 120l Lido


Bengan

Rekommenderade inlägg

Tack för tipsen alla.

Laggeman: Jag hittade den tråden när det var försent helt enkelt och har nu läst på mig om arten. Det blir ingen ny sådan iaf.

Michael: Draken är fortfarande väldigt liten. Den är mindre än min minsta clownfisk. Just nu är jag inte orolig för belastningen. Jag inväntar en leverens på ett större kar inom det snaraste och då ska mitt Lido bli mindre belastat. Jag kommer att skaffa lite nya koraller som förhoppningsvis ska växa till sig innan de stora karet är i drift.

När jag höll på och flyttade runt min nya Ls, så råkade jag tappa en liten sten som träffade i kanten på min Heliofungia. Tyvärr så har den börjat och dö. Mycket trist för mina clowner som hade den som hem. Jag har haft lite motgångar nu och hoppas på mer flyt i framtiden.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 147
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Nu är det snart dags för uppgradering igen! Mitt 250 liters kar trillade in genom brevlådan idag. Nu ska jag bara bli färdig till att bygga en bänk som är snygg. Ska försöka och snabba på lite så jag får mer utrymme i karet.:ler:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är på jakt efter ca 10kg begagnad Ls. Om det finns någon i Skåne som har ls över eller om ni vet någon som ska lägga ner eller liknande, skicka gärna ett pm till mig. Jag behöver sten till mitt 250 kar och vill inte gå och köpa ny dyr sten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fick precis ett samtal från Anders och han befinner sig i en saltavattensbutik norrut. Han ska handla koraller till mig och det ska bli oerhört spännande att se vad det blir för några koraller. Jag ska försöka ta bilder ikväll, så ni får se.:ler:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Här kommer bilder på mina nya stenisar...

post-2976-14468915347641_thumb.jpg

En rödaktig Acropora

post-2976-14468915347809_thumb.jpg

En blå Acropora

post-2976-14468915347987_thumb.jpg

En gul Acropora

post-2976-14468915348275_thumb.jpg

En Montipora

post-2976-1446891534815_thumb.jpg

En ny helbild på karet just nu

Jag ska läsa på om hur man gör karet näringsfattigt för stenkorallernas trivsel. Jag har börjat kika lite på UltraBak, är det något ni rekommenderar?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Här händer inte så mycket just nu. Mina tankar kretsar mer kring mitt 250 kar. Jag ska förhoppnigsvis bygga bänken i veckan och sen försöka få borrat det karet eftersom jag ska köra med sump. Får se om jag får något trevligt med mig hem från träffen på lördag.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har två dagar i rad sett min fungia äta artemia. Jag lyckades inte få någon bra vinkel så att artemian syntes. Man kan se lite sticka upp ur munnen. Det händer att min Fungia ibland öppnar munnen väldigt stort och då har jag provat att lägga en liten bit räka på den, som den har ätit. Är det vanligt att fungior äter? Jag trodde de i huvudsak levde på ljuset.

post-2976-14468915375447_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tackar! :ler: Jag klickar och ser glad ut.

Det har blivit 2 nya koraller.

1 Calustrea

1 Galaxea

bilder kommer när de är i karet. Idag ska jag börja köra med zeovit fast utan reaktor till att börja med. Jag ska kila till posten och hämta zeostart, zeofood och zeobak snart. Hoppas detta får mina koraller att må bra. Tanken är att köra med reaktor när jag kör igång mitt 250 kar. Jag har idag även fått LS som jag beställde på nätet, återstår att se om den är mycket levande.

Återkommer med bilder i eftermiddag!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

håriga krabbor brukar uppfattas som riktiga vandaler, så du gör nog bäst i att plocka ut ditt nya fluffiga husdjur, men det är ju dock inte så jäkla lätt.

Men eftersom du ska flytta över grejerna till ditt nya kar om ett tag så bör du försöka få bort den, Det finns folk här som har matisar som säkert tar imot din krabba;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har fått cyano i karet. Igår hade jag på en sten i storlek av en gammal tioöring och idag har det spritt sig till flera ställen i karet. Jag kan tyvärr inte suga ut den idag för min drakfisk är allt för social. Han följer efter min hand så fort jag har den i karet. Jag ska fixa till mitt 54l till draken så han kan flytta dit imorgon. Ska kolla min värden också. Jag ska ge mig ut på jakt efter levandesand imorgon till mitt 250 kar, så kan jag flytta allt snabbt.

Återkommer med hur det gått...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...