Gå till innehåll

Bengan's 120l Lido


Bengan

Rekommenderade inlägg

  • Svar 147
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Inatt lämnar jag mitt kar i två veckor för att åka till Mexico. Jag har instruerat människor i omgivningen hur de ska sköta karet. Jag hoppas allt lever och mår bra när jag kommer hem igen. Då ska det jagas snygga SPS och LPS koraler. Håll tummarna för att allt går bra!

På återseende!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Sitter pa ett internetcafe och klockan ar 16.15 har. Jag hoppas mitt akvarium mar bra. Gjorde ett provdyk igar och ska pa mandag ut och dyka bland barracudor i ett korallrev i narheten. Det ska bli spannade att dyka i ett riktigt akvarium. Ha det gott!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sitter nu i Amsterdam och vantar pa flyget hem. Jag har haft en toppen semester och jag kan varmt rekommendera Mexico till er som inte varit dar. Jag ar helnojd med resan. Det blev tyvarr ingen dykning, jag hade oturen att bli matforgiftad dagen jag hade bokat dykningen. Jag ska definitivt dit och dyka inom snar framtid. Jag ska lagga upp lite bilder fran semstern sen nar jag kommer hem. Ska bli riktigt kul att se karet igen, har inte varit borta fran det sa lang tid innan. Kanske jag kan se hur koraller vaxt.:ler:

Ha det riktigt gott alla!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det hade skett ett dödsfall i karet under min frånvaro. Min fina Alveopora dog. :smiley13: Jaja, det blir snart till att skaffa nya koraller. Imorgon ska det åka i mer inkörd Ls i karet, så det skapas mer korall plats. Kommer uppdatera med bilder imorgon.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har börjat stoppa i min nya inkörda LS i karet. Tar lite i taget för att känna hur revet ska se ut. Imorgon blir det en shoppingrunda efter nya koraller. Jag ska även imorgon testa att köra med ozon. Kom över en begagnad till mkt bra pris och är nyfiken på att se hur det funkar.

På återseende!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag var och köpte mat(Guppys) till draken idag. Kom hem och stoppade en i karet och den slök den med en gång. Det gick fort! Jag har också idag köpt en luft pump till min ozongenerator som jag precis startat. Jag har satt den på 10mg till att börja med och ska vänta och se om det blir något resultat. Jag hoppas det fungerar bra, det är bara ett experiment. Annars flyter allt på som vanligt. Jag fick en idé idag om att göra om mitt 54l kar till fraggkar. Tänkte börja samla på mig små fraggar som ska få växa till sig innan jag får i gång mitt 250l kar. Det var lite info för dagen.

Ha en trevlig helg!-dans

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Snygg drake!

Vad har du för fiskar i karet nu?

Tack!

Nu har jag:

2st Clowner

1st LSD Mandarin

1st Puellaris

1st Palettkirurg

1st Drake

Tanken är att draken ska få gå i ett annat kar sen när jag fått igång mitt större kar. Jag har väl ungefär ett halvår på mig innan den börjar sikta in sig på min minsta clown.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag provade att köra med ozon, men det fick min skummare att skumma som attan. Det sprutade skum över golvet. Jag hörde ett högt plaskande från vardagsrummet och fick panik. Jag hann innan det rann över för mycket. Jag väntar att köra med ozon tills jag har en säkrare placering av skummaren. Jag har en tanke om att min Mce 600 ska få skumma till både mitt 120 kar och mitt blivande 250 kar. Jag funderar dagligen på en smart lösning och det återstår att se hur det blir. Men inget ozon för tillfället iaf.;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för tipset Manne!

Lite bilder...

post-2976-14468915307987_thumb.jpg

Draken när den precis fångat en guppy, med stjärtfenan fortfarande utstickande ur munnen.

post-2976-14468915308215_thumb.jpg

Närbild på matvraket.

post-2976-14468915308437_thumb.jpg

Min mussla igår som såg mycket välmående ut. Idag är den död tyvärr. Den var helt ihop skrumpen imorse och jag undrar vad som kan gått fel. :smiley3:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min mussla igår som såg mycket välmående ut. Idag är den död tyvärr. Den var helt ihop skrumpen imorse och jag undrar vad som kan gått fel. :smiley3:

Snyggt kar du har knåpat ihop :)

Musslan du fick tag på var nån sorts lima sp, de räknas oftast som extremt svåra-omöjliga och jag har bara hört talas om ett fåtal personer som har lyckats få dom att överleva någon längre tid, så det är möjligt att den redan var i kass kondition när du fick den..en jävligt snygg filur men inget man ska försöka sig på riktigt än sålänge det inte kommer ut något nytt specialfoder.

Hur stor är din drake?, du är inte orolig för att det kan bli förmycket belastning på ett så litet system som du för nuvarande har?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för tipset Manne!

Lite bilder...

[ATTACH]21938[/ATTACH]

Draken när den precis fångat en guppy, med stjärtfenan fortfarande utstickande ur munnen.

[ATTACH]21939[/ATTACH]

Närbild på matvraket.

[ATTACH]21940[/ATTACH]

Min mussla igår som såg mycket välmående ut. Idag är den död tyvärr. Den var helt ihop skrumpen imorse och jag undrar vad som kan gått fel. :smiley3:

dom är väldigt svåra, tyvärr :smiley13:http://www.peteducation.com/article.cfm?cls=16&cat=1903&articleid=2155

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...