Gå till innehåll

Gege:s revkar 833liter - Akvariet nerlaggt


garfish

Rekommenderade inlägg

  • Svar 290
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Ahhhh... nu börjar det likna något, Gustav! Det kommer att bli kul att se slutresultatet!

Ja lika spännade att se mitt resultat som ditt! Det var riktigt kul igår! :smiley20:

Jag letar nu efter aqua pad, som ligg underlägg för sumpen, man kan ju leta ihjäl sig ;)

Jag tog kontakt med Ted, ang ett zeolite-filter och fick mkt bra repons, Man blir sugen att köpa ett :smiley17:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tjusigt! Fina grejer!

Kan du inte ha cellplast under sumpen? Lättare att få tag på kanske, kostar inte ens en bråkdel men va gör det i det stora hela!

//Alex

Tack, jag ska ha detta i tankarna, tack för tipset. Denna hobby kostar väl inte så mycket? :smiley9:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja lika spännade att se mitt resultat som ditt! Det var riktigt kul igår! :smiley20:

Jag letar nu efter aqua pad, som ligg underlägg för sumpen, man kan ju leta ihjäl sig ;)

Jag tog kontakt med Ted, ang ett zeolite-filter och fick mkt bra repons, Man blir sugen att köpa ett :smiley17:

Klart du ska ha ett zeolitfilter och naturligtvis ett filter som är "top of the line"... Varför helt plötsligt snåla?

Nu missar du allt det roliga i två kvällar när du jobbar...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Klart du ska ha ett zeolitfilter och naturligtvis ett filter som är "top of the line"... Varför helt plötsligt snåla?

Nu missar du allt det roliga i två kvällar när du jobbar...

Man blir lite extra snål när man får dåligt betalt för allt extra jobb man gör ;)

Det kommer väl fler tåg ? :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har under kvällen ordnat med belysningen under sumpen, UV-tropTronic 85watt tillfället på plats.

Ska under helgen få in sumpen och ordna med Durso ned till sumpen och returen tillbaka till akvariet.

Det kliar i fingrarna... Kanske någon ny sjukdom? ;)

post-972-14468915279276_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vem vet.. :) Det är ju en klassisk kommentar när det kommer till sjukdommar och medicinering i akvarier verkar det som. Inte för att någon jag känner stoppar fingarna i munnen efter de vart i karet, men det kan finnas folk som gillar den salta smaken, vad vet jag. ;)

Snygg rosa belysning förresten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vem vet.. :) Det är ju en klassisk kommentar när det kommer till sjukdommar och medicinering i akvarier verkar det som. Inte för att någon jag känner stoppar fingarna i munnen efter de vart i karet, men det kan finnas folk som gillar den salta smaken, vad vet jag. ;)

Snygg rosa belysning förresten.

ASGarv! , Tack ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har fått någorlunda ordning i sumpen och rördragningen

Den första flödesmätaren går genom Trop Tronic UV 85 watt sedan tillbaka till akvariet.

Den andra flödesmätaren kommer sedan och gå till ett Zeolit-filter ännu ej bestämt vilket märke.

Resterande vatten från matarpumpen (returpumpen går till 1:a facket vid botten.

Osmos vatten tillverkas för fullt och jag hoppas starta upp burken med skummaren i morgon så det blir ett system.

Eldragningen kommer även att göras imorgon.

post-972-14468915304195_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan ju inte annat än o gilla din porrbelysning i sumpen, speciellt på bilden innan denna sista -Tummen upp

Skämt & sido ser det riktigt bra ut och jag ser fram emot att se det up n´running..

Ja belysningen... Man måste ju bli dubbelt tillfredsställd då man inte tittar in i burken, utan även när man är och "mojar" i sumpen :smiley9:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hade inte du en jävligt schysst blå suharsonoi när jag var hemma hos dig sist. Var är den nu?

Mattias

Nu ska vi inte vara sånna... Gustavs burk kommer att krylla av ovanliga SPS inom några månader... och kanske en och annan kul firre...? om jag känner honom rätt...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hade inte du en jävligt schysst blå suharsonoi när jag var hemma hos dig sist. Var är den nu?

Mattias

Tjaba! Det var inte igår. Hur går det själv i burken? och med vårstädningen? och lill kisen? Växer?

det finns väl ett dussintals suharsonoi, nu mera blir det bara rariteter ;)

Hälsa frugan! Slå en pling du e alltid välkommen, bara du tar med en fragg också ;)

/Gustaf

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...