garfish Postat 24 april 2008 Författare Postat 24 april 2008 Tack Sylle, jag ska ta en titt på detta lysrör. Hämtade lite fisk idag hos en polare och som Kostade mig en 12årig Whiskey Flaska. 3 st Amphiprion OcellarisEtt lekpar svarta Clowner, sist men inte minst ja jag vet en Paracenthurus Hepatus.Fick med en levande sten också... Tackar det behövde jag verkligen.Illa då man tar kort och ser att man behöver putsa rutorna
Greken Postat 24 april 2008 Postat 24 april 2008 En hepatus? Hoppas inte Crille får veta det här då kommer han mobba dig för evigt./Mattias
garfish Postat 24 april 2008 Författare Postat 24 april 2008 Snyggt Gustav! Men är hepatus verkligen "din" fisk?En hepatus? Hoppas inte Crille får veta det här då kommer han mobba dig för evigt./MattiasVa ni två håller på! Hämta ett fisknät och kom hit !!!!!! Annars hade jag tänkt att ha den som en mobbingsfisk då jag ska snart hämta hem .... firren.
garfish Postat 28 april 2008 Författare Postat 28 april 2008 Inte mycket har hänt, har idag slängt i en "städpatrull" av 3 olika sorters sniglar.
sylle Postat 29 april 2008 Postat 29 april 2008 Hur stor städpatrull i ett 800 liters ? Kanske en hel firma?Ser ju kanonbra ut "G"
garfish Postat 29 april 2008 Författare Postat 29 april 2008 Hur stor städpatrull i ett 800 liters ? Kanske en hel firma?Ser ju kanonbra ut "G"Hittade en billig firma från Östeuropa . Det var 7 sniglar av varderasort totalt 21 sniglar som kastades ned. Astreea, Tectus och Äkta Turbo snigel som jag inte kommer på namnet på just för tillfälligt.Har även ökat belysningstiden till 5h/dygn./Gurra
garfish Postat 8 maj 2008 Författare Postat 8 maj 2008 En ny invånare i burken Pigg & Glad. Den har fått en liten törn vid ögat, men det läker välldigt bra.
Magnus Postat 8 maj 2008 Postat 8 maj 2008 Kul att se din nya firre sträcka ut sig i en stor burk! Men på bilden ser den väl mest ut som en skopas med prick...
garfish Postat 8 maj 2008 Författare Postat 8 maj 2008 Kul att se din nya firre sträcka ut sig i en stor burk! Men på bilden ser den väl mest ut som en skopas med prick...MMmmmm.. Jag kanske köpt en skopas som e sjuk !?
garfish Postat 8 maj 2008 Författare Postat 8 maj 2008 En Zebrasoma gemmatum??? 7000-8000:-?Ja det stämmer, vågar inte uttala mig om priset, känner av en hjärtinfarkt då .Det kändes hårt då mina 2 Acilles dog i min förra burk, skulle denna coola.... Ja vad säger man då? Eller gråter man blod?/Gustaf
Hultis Postat 12 maj 2008 Postat 12 maj 2008 MMmmmm.. Jag kanske köpt en skopas som e sjuk !? MMmmm precis, Grattis till firren! men det var inte så att ägaren blev hastigt "sjukt" sugen på att bränna pengar
garfish Postat 12 maj 2008 Författare Postat 12 maj 2008 MMmmm precis, Grattis till firren! men det var inte så att ägaren blev hastigt "sjukt" sugen på att bränna pengar Tack . Definera hastigt "sjukt" ? Man är väl permanent sjuk inom denna hobby eller? /Gustaf
Magnus Postat 13 maj 2008 Postat 13 maj 2008 Ha, ha... ja, åka 250 mil nonstop för att ta hem ett antal prickiga skopas...Galningar är vi allihopa!
garfish Postat 13 maj 2008 Författare Postat 13 maj 2008 Ha, ha... ja, åka 250 mil nonstop för att ta hem ett antal prickiga skopas...Galningar är vi allihopa!Ja! Man får inte glömma att ta medicinen bara!
Hultis Postat 14 maj 2008 Postat 14 maj 2008 Tack . Definera hastigt "sjukt" ? Man är väl permanent sjuk inom denna hobby eller? /Gustafnää du har en poäng där.. känner igen syndromen *host*
garfish Postat 14 maj 2008 Författare Postat 14 maj 2008 nää du har en poäng där.. känner igen syndromen *host*Det är skönt att det är fler än jag som har de "symtomen"
Erik D Postat 14 maj 2008 Postat 14 maj 2008 Tjena Gustaf, ser bra ut där med din 'Scopas'. Glöm inte att ge den riklig algdiet och inte så mycket artemia. Spirulinabaserat foder brukar få upp farten på dem och eliminera 'vita fläckar'.mvh//Erik
garfish Postat 14 maj 2008 Författare Postat 14 maj 2008 Tjena Gustaf, ser bra ut där med din 'Scopas'. Glöm inte att ge den riklig algdiet och inte så mycket artemia. Spirulinabaserat foder brukar få upp farten på dem och eliminera 'vita fläckar'.mvh//ErikTjing Erik!Oki, jag ska "göda" den med alger ! Så kanske jag får en normal Skopas! Hur mår din? Är dina "vita fläckar" Borta? Ha det gott och tack för informationen ! Mvh/Gustaf
wrang Postat 14 maj 2008 Postat 14 maj 2008 Ja det stämmer, vågar inte uttala mig om priset, känner av en hjärtinfarkt då .Det kändes hårt då mina 2 Acilles dog i min förra burk, skulle denna coola.... Ja vad säger man då? Eller gråter man blod?/GustafKul med en annorlunda firre. kan du ej fota den å lägga in en artikel å en bild i artregistret...Köpte du dessa Achilles nyss eller?
Danwid Postat 14 maj 2008 Postat 14 maj 2008 Mycket snyggt Gustaf. Inte helt utan att man blir lite avis. /Danne med armen.
Magnus Postat 14 maj 2008 Postat 14 maj 2008 Kul med en annorlunda firre. kan du ej fota den å lägga in en artikel å en bild i artregistret...Köpte du dessa Achilles nyss eller?Gustavs Achilles var för länge sedan - i hans gamla burk. De dog vid ett tekniskt fel...De Achilles du ville köpa i Lerum matar jag dagligen...
crille Postat 14 maj 2008 Postat 14 maj 2008 hur ligger dom på svårighetsgrad? som andra zebrasomas? kul med annorlunda firrar!!lycka till:)
Magnus Postat 14 maj 2008 Postat 14 maj 2008 De är nog lite känsligare än de flesta andra Zebrasoma men inte värre än en kirurg från något annat släkte. Inte speciallt svår med andra ord.Z Rostratum är däremot riktigt känslig - "huden" ser ut som en Achilles och de är nästan lika känsliga.
Rekommenderade inlägg