Cherokee709 Postat 22 mars 2008 Postat 22 mars 2008 Tjena!Är det någon som har erfarenhet av denna säljare eller annan ebay handel.Billiga pumpar lknande koralia för 60-70krhttp://stores.ebay.com/Advance-Aquarium-Store//Peter Citera
Laggeman Postat 22 mars 2008 Postat 22 mars 2008 Köpte en osmos från Canada, fick iofs fel modell, men den fungerade fint och var relativt billig.Gör du en sökning på ordet "ebay" här så kommer du hitta en del info. Citera
Freddi Postat 22 mars 2008 Postat 22 mars 2008 Jag har köpt en sådan 5000L och den funkar bra.Enda problemet jag har haft är att när det varit strömavbrott eller jag rengjort pumpen så har pumpen gått baklänges,men det har då bara varit att starta om den igen.Frakten gick kanon snabbt, tror det tog 6 dagar från det jag betalt den. Citera
Lasse Postat 22 mars 2008 Postat 22 mars 2008 Kollade lite - frakten på en pump för 80 - 90 kronor är ca 300:-!MVH Lasse Citera
GimliX Postat 22 mars 2008 Postat 22 mars 2008 någon som vet om det tillkommor tullavgift om man beställer fån ett amerikanskt internetföretag. Hittat ett företag där jag tänkte beställa lite tillbehör till min andra hobby, modellflyg en ruskig prisskillnad nu när dollarn är så låg. Citera
Cherokee709 Postat 22 mars 2008 Författare Postat 22 mars 2008 Jag har precis beställt 2 st pumpar tot 347 kr inklusive frakt, så det 173,50 kr st.Annars ca 600 kr st.Då återstår det att se om det kommer några.Mvh Peter Citera
jupiter Postat 22 mars 2008 Postat 22 mars 2008 obs tänk på att det kan tillkomma tullkostnad, kompisen fick en räkning ett halvår efter han fått det han beställt. Citera
jupiter Postat 22 mars 2008 Postat 22 mars 2008 för att citera mig själv.obs tänk på att det kan tillkomma tullkostnad, kompisen fick en räkning ett halvår efter han fått det han beställt.detta kan hända vi har själva köpt massa skal till mobiler handsfree och sådant och det har fungerat för mig men glöm inte att räkna med tullen för det kan drabba oss alla för eller senare. Citera
DaTrucka Postat 23 mars 2008 Postat 23 mars 2008 någon som vet om det tillkommor tullavgift om man beställer fån ett amerikanskt internetföretag. Hittat ett företag där jag tänkte beställa lite tillbehör till min andra hobby, modellflyg en ruskig prisskillnad nu när dollarn är så låg.Ja, det tillkommer både tull och moms. Men man kan alltid be avsändaren skriva "gift" på paketet så slipper man det. Be dom då oxå att skicka kvittot i separat kuvert, annars kan tullen bli sur om dom hittar ett paket med kvitto i som är märkt "gift". Citera
Losenborg Postat 23 mars 2008 Postat 23 mars 2008 Hej Peter.Jag hade gärna hängt på för jag behöver två pumpar.Stenlo Citera
1538Moss Postat 23 mars 2008 Postat 23 mars 2008 Til info:http://www.jetcarrier.com/default.asp?lang=46 Citera
salar Postat 23 mars 2008 Postat 23 mars 2008 Vad pratar vi för kvallite på dessa pumpar som säljs till så billig peng?Jag har hållit en sådan pump i handen och den motsvarade ungefär smaken på Eldorados mat produkter.Patrik.... Citera
MariaL Postat 24 mars 2008 Postat 24 mars 2008 Observera att vissa grejor, bl.a. elektronik kan drabbas av punktskatter, så om det öppnas i tullen kan det bli riktigt dyrt.Min erfarenhet är att seriösa företag vägrar att skicka saker som "gift" eftersom de kan hamna rejält på pottkanten om paketet åker fast i tullen, för privatpersoner är det nog lättare.Jag beställer ofta grejer från USA, både böcker och annat, inte akvarierelaterat. Min erfarenhet är att man alltid får betala moms och tull om värdet(beställning+frakt) överskrider ca. 350 svenska kronor, jag tror att de släpper igenom en del billigare beställningar.(Värdet på försändelsen står ju på utsidan av paketet.) Det kan bli mycket dyrt om man inte kollar upp i förväg, vissa produkter t. ex. elprylar har ett extra tulltillägg på varierande procentsatser.Om det är tull+ moms man ska betala så får man betala 160 kr i avgift bara för hanteringen av tullen+ att posten tar 60 kr för att hantera inbetalningen av momsen! Observera också att man ska betala moms även på fraktavgiften! Det kan bli en MYCKET obehaglig överraskning när man ska lösa ut paketet. Jag har slitit mitt hår många gånger när jag har försökt reda ut vad som gäller.. Citera
LarsS Postat 25 april 2008 Postat 25 april 2008 Jag har precis beställt 2 st pumpar tot 347 kr inklusive frakt, så det 173,50 kr st.Annars ca 600 kr st.Då återstår det att se om det kommer några.Mvh PeterHar du fått dina pumpar? hade varit kul med lite info om funktionen. Citera
Cherokee709 Postat 25 april 2008 Författare Postat 25 april 2008 Förlåt att jag glömmt bort att återkomma med lite info.Jag har fått pumparna och de funkar klockrent. Jag har bytt ut den rostfriaaxeln mot en keramisk axel. Inte för att det var något problem med den utan för att jag vill ej ha metall i karet. Det var en kopia av koralia 3 pumparna.Jag kommer att beställa andra akvarie prylar från samma ställe, ex skummare.Mvh Peter Citera
Freddi Postat 25 april 2008 Postat 25 april 2008 Vad kostade det att byta ut axleln och var inhandlade du sådan?? Citera
Cherokee709 Postat 26 april 2008 Författare Postat 26 april 2008 40 kr för axeln och jag köpte den hos akvarie handlaren. Det var samma axel som till de vanliga koralia pumparna.Mvh Peter Citera
Freddi Postat 26 april 2008 Postat 26 april 2008 40 kr för axeln och jag köpte den hos akvarie handlaren. Det var samma axel som till de vanliga koralia pumparna.Mvh PeterTackar för det, jag har funderat på att byta ut mina axlar i de 2 pumparna jag har.Även om de ska vara rostfria, så är det inte riktigt så. Citera
thore kjellberg Postat 26 april 2008 Postat 26 april 2008 titan och plast är rostfritt men rostar inte. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.