wrang Postat 25 mars 2008 Dela Postat 25 mars 2008 Skulle detta vara värt att lägga på glaset innan man börjar fylla karet eller är det bara båg eller att jag missuppfattat det hela med produkten?Fauna Marin - Ultra ProtektPermanent skyddscoating för reflektorer och glas. Beskrivning:Skyddscoating för ljusreflektorer och glasakvarier.Nanoteknologi för långvarigt skydd av ljusreflektorer och glas mot korrosion.Unik försegling skyddar mot aggressivt saltstänk och alger.ULTRA PROTECT är genomskinligt, permanent och UV stabilt.Vatten och oljeresistent samt fritt från organsiska lösningsmedel. ULTRA PROTECTCoating for glass aquaria and light reflectors. Nanotechnology for the longlastingprotection of light reflectors and glass. You can protect sensitive materialssusceptible to corrosion by this unique sealing against aggressive sea water.ULTRA PROTECT is translucent, permanently indelible, oil- and water resisting,UV-stable, and free from organic solvents.Eller finns det nått annat skyddslack man kan lägga på rutan innan? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Keek Postat 25 mars 2008 Dela Postat 25 mars 2008 tror dom menar lamp/rör glaset och reflektorerna Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 25 mars 2008 Dela Postat 25 mars 2008 Deltec ska ha ett för insidan på rutorna om jag inte minns helt fel Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 25 mars 2008 Dela Postat 25 mars 2008 Jag har provat Rowas variant och den hade över huvud taget ingen inverkan på insidan av glasen. Jag startade fler akvarier samtidigt och jämförde med och utan. På utsidan och på täckglas är det riktigt bra. Men å andra sidan: Jag har köpt vattenavisande medel på Mekonomen och på Biltema och de luktar nästan likadant och fungerar lika bra. Jag kör med det på alla mina täckglas nu och det är mycket lättare att damma av dem nu. Till sommaren skall jag försöka lägga på fönstren i huset också. Sen kanske jag inte behöver putsa fönstren varje år. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Keek Postat 25 mars 2008 Dela Postat 25 mars 2008 jag hade fel ser jag nu, undrar om det skulle hjälpa på repor.menar om det "fyller ut" repor Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 25 mars 2008 Dela Postat 25 mars 2008 Vad heter biltemas produkt Stig? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
a.nilson Postat 25 mars 2008 Dela Postat 25 mars 2008 vtech har oxå nåt vatten-avvisande medel som funkar skit bra på rutor utomhus.. i o utan på ett akvarium vårag jag dock inte svara för. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 25 mars 2008 Dela Postat 25 mars 2008 Rain off. Och den andra heter "Turtle wax Rain Repellent". Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
oveb Postat 25 mars 2008 Dela Postat 25 mars 2008 Heter den inte Rain-X ?. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Keek Postat 25 mars 2008 Dela Postat 25 mars 2008 test av några produkterhttp://www.stackenbilvard.se/Showartikel.asp?id=184&sprakkod=SV Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Keek Postat 25 mars 2008 Dela Postat 25 mars 2008 SIVO clear ser ju intressant uten film Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 26 mars 2008 Dela Postat 26 mars 2008 FM ultra protect är främst avsett att skydda reflektorer mot saltstänk, det är samma produkt som används inom bilindustrin för att skydda bl.a Xenon reflektorer på bilar - jag skulle nog inte använda det inuti karet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 26 mars 2008 Dela Postat 26 mars 2008 framför allt eftersom man med jämna mellanrum måste tömmma torka och smörja in på nytt!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 26 mars 2008 Författare Dela Postat 26 mars 2008 Tack alla för svaren trotts bilvård så har jag nu fattat att det är inge bra skydd i akvariet.Synd det hadde vart chysst att laggt på en hinna innan man fyller upp karet där hemma.Dags att leta vidare efter en grymme algmagnet Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hedengren Postat 26 mars 2008 Dela Postat 26 mars 2008 Den här magneten kanke är något eller du kanske menar något annat i hästväg.http://www.guldfisken.se/beta/catalog/flytande-algmagnet-p-4816?osCsid=7c97cb7313cc8a0573e38b2677996bbe Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 26 mars 2008 Författare Dela Postat 26 mars 2008 Den här magneten kanke är något eller du kanske menar något annat i hästväg.tack för tippset men sån skit har jag redan skall leta efter en i hästväg stark Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Keek Postat 26 mars 2008 Dela Postat 26 mars 2008 byggarbob du får bygga en själv med såna härhttp://www.coolstuff.se/p146/Supermagneter.htmlJag använder 2X4 av dom starkaste till att hänga upp min skummare genom 12mm glas Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hedengren Postat 26 mars 2008 Dela Postat 26 mars 2008 En sån här då, kanske lite dyr? Men som sagt så går det ju att göra en själv med neodyn magneter.http://www.aquacave.com/magnavore-8-magnet-brcleaner-glass-or-acrylic-34-1-thick-421.html Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Stefan molin Postat 26 mars 2008 Dela Postat 26 mars 2008 Hej,duger en sån här?den är gratis,men du får göra rent den själv,mvh stefan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 26 mars 2008 Författare Dela Postat 26 mars 2008 tackar för tippsen. BB känner att det är fler bollar i luften än han kan klara av så det blir en köpe magnet Jo tack stefan kan testa då vi träffas nästa gång för byte Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.