Gå till innehåll

Tryckhöjningspumpar till Osmos


sequencezero

Rekommenderade inlägg

Jag har köpt en AN-Antarctica men jag har upptäckt att jag troligtvis har för lågt tryck i vattenledningarna (den ska klara 120L/dygn men min har gjort 20-25L/dygn:!:). Så min fråga är vart man kan köpa "Tryckhöjningspumpar"?? Jag va hos Ted i helgen och hämtade den, då såg jag att han hade något som hängde på väggen intill hans osmos anläggning så det måste ju finnas.:smiley24: Vill gärna ha tag på någon som har rätt anslutningar til slangen också.

Tacksam för svar

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

det är det som är så konstigt för jag har kommunalt vatten och jag bor inte jätte långt från vattentornet. jag har tyvärr inget att mäta trycket med än men det ska jag givetvis göra först. ska även kolla det som greger skrev tidigare också så att inget är fel monterat.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Wrang: jag såg på din hemsida att du har en tryckmätare innan din osmos, vart har du hittat den?? passade den direkt på slangen eller fick du köpa kopplingar??

Jag byggde min egna manometer för detta.

1st T-korse

1st manometer 0-10Bar

2st slanganlutningar

- gängtejp

Bygger om hemsidan så det måste vart innan du sett den!?

www.wrang.com

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då ligger den inne igen på sidan.

Nja jag hadde den på ett jobb innan men man köper en sådan på ens lokala järnaffär

kallvatten_uttag_osmos2.jpg

Edit:

Såg nu att det är en sertokoppling jag har i botten å en muff där sedan å sisst manometern

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hur har du kopplat in den? Om den är inkopplad på en blandare så kan en del av vattnet gå tillbaka i varmvattensledningen. Det brukar även sitta en flödesbegränsare "vattensparare" på blandarna. Det bästa är att koppla in den på samma matning som tvättmaskinen, eller diskmaskinen. Är vattnet väldigt kallt, som det brukar vara den här årstiden, så rinner vattnet betydligt trögare genom membranet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har kollat trycket mellan dom olika filtren nu och det är bra tryck efter det första men efter det andra så rinner det lite bara... verkar lite märkligt. vad kan man göra åt detta?? det är det filtret som det står "dirt and sand reduction" på. finns det något man kan göra själv eller är det bara att köpa ett nytt??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...