Orion Postat 4 april 2008 Dela Postat 4 april 2008 Nu har man fått ett 100 liters kar helt gratis,och ska därför flytta över det mesta från mitt gamla kar(under några veckor)Just nu ligger det endast korallsand och saltvatten i karet,plus övrig teknik:En Rio Nanoskimmeren moddad maxi jet (1500 L/h)en ramp med 2st 18w rör(kommer uppgraderas)det som kommer inhandlar härnäst är LS + ny ramp,nån som har nån ide om en sjysst ramp som inte kostar skjortan säg bara till.funtar på om man ska ha MH ljus över iställer för t5,hittade en armatur på triton som verkade sjysst.eftersom maxi jet pumpen kom med karet så tänkte jag modda den med ett sånt där ballt kit,nån som har testat det?har en idé om att bygga upp ett rev som sluttar från höger kortsida ned till vänster kortsida,om någon har nån sjysst bild på ett liknande ,så posta den gärna!Jag kommer lägga över nån levande sten från mitt gamla kar för att få lite bakterier i imorgon.postar en bild,Mvh Fredrik Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 4 april 2008 Dela Postat 4 april 2008 vilka är måtten på akvariet ? undrar ang belysning. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Orion Postat 4 april 2008 Författare Dela Postat 4 april 2008 60 lång,40 djupt och 40 brett:) Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Orion Postat 6 april 2008 Författare Dela Postat 6 april 2008 kan mjukkorallerna ta skada av t.ex en 150w MH?har xenia,sarcophyon och en hel del stjärnpolyper + några skivor. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hedengren Postat 7 april 2008 Dela Postat 7 april 2008 Lumimaster 4x24W finns bl.a. på drakfisken. Den är 63,5 x 20,5 x 9,2cm och har två nätsladdar så man kan starta och stoppa rören i omgångar.//Hedengren Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 7 april 2008 Dela Postat 7 april 2008 ska du bara ha de koralltyperna du har nu så duger 2x24w T5 Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Orion Postat 7 april 2008 Författare Dela Postat 7 april 2008 mjo,men kan ju va kul o kunna stoppa i lite stenkoraller också Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Orion Postat 16 april 2008 Författare Dela Postat 16 april 2008 nu har man köpt lite beggad LS av bra kvalité,så¨ja postar en bild på karet,även fasst det är pissig kvalité.undrar också vad skelettet kommer ifrån för korall på bild 2? kan vara lite svårt att se,men kan endå va kul att veta.i övrigt så rullar det på,gjorde ett vattenbyte och doserade lite coral calcium idag också.Mvh Fredde Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NephruruS Postat 16 april 2008 Dela Postat 16 april 2008 börjar ju se fint ut det här =) Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
OskarW Postat 5 maj 2008 Dela Postat 5 maj 2008 Meeer bilder Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Orion Postat 6 maj 2008 Författare Dela Postat 6 maj 2008 snart så^^ Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MichaelE Postat 7 maj 2008 Dela Postat 7 maj 2008 Jag skulle nog tippa på att skelettet kommer ifrån en euphyllia.Du kan ha stenkoraller under den belysningen, tex euphyllia och caulastrea arter Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Orion Postat 17 maj 2008 Författare Dela Postat 17 maj 2008 Tänkte uppdatera min tråd lite,inget nytt direkt i karet,låter det stå o mogna just nu.kalkalgerna växer som bara den,man ser skillnad varje dag.Undrar om någon vet vad det är för korall på andra bilden?har en baktanke om att det skulle kunna va en del av en lobophytom.Vad tycks om aquascapingen? jag själv är rätt nöjd.alla spår av kiselalger är borta,även trådalgerna som jag hade problem med i börjanMvh Fredde Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NephruruS Postat 17 maj 2008 Dela Postat 17 maj 2008 ser fint ut =) Gillar knapp o skiv kolonin samt den rosa lilla saken på bild 2 Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
DaTrucka Postat 17 maj 2008 Dela Postat 17 maj 2008 Ser fint ut.Korallen på bild 2 ser ut som en sacrophyton. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg