Gå till innehåll

Hummer/Languster


Matthews

Rekommenderade inlägg

  • 3 månader senare...

En langust blir ju rätt stor, åtminstånde de flesta arter. Jag håller med om att din liknar en langust med sina kraftiga antenner - den har heller inga klor så vitt jag kan se. Kul i så fall - annars brukar man ju bara se revhumrar i affärerna.

Håller den sig framme? Revhumrar brukar ju trycka under en sten hela dagarna. Kanske languster är framtidens melodi!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag har haft en sådan den växte som fasen och är riktigt bra på att rensa sanden den var mkt aktiv på dagen äter pellets samt tyvärr mina turbosar, Den klättade upp och pillade loss dom från glaset och pillade ut snigeln ur skalet. Ungefär som ereimterna gör kan man säga.

sedan så vart spröten lite otympliga välte fraggarna om dom inte vart limmade, dom är säker 3x längden på själva djuret och försökte hela tiden fånga in fiskar och dylikt med dom väldigt fin att se på och familjen saknar den men 1 turbo snigel om dagen vart lite för dyr mat.

Skall tillägga det att den började att ta sniglarna först efter ett halvår och jag hade obalans i akvariet så det kan ju hända att sniglarna var på väg att dö andå.

mvh Peter.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...