Gå till innehåll

A.nilsons 54l nano


a.nilson

Rekommenderade inlägg

efter att fått några "pikar" angående mitt lilla sötvatten kar på träffen så har jag tagit tag i saken nu. i dag började bygget av ytavrinning o bakbrund. tanken är att det ska bli ett litet muränakar. beställde en t8 ljusramp o pump från Aquastyle i måndags o det kom redan på onsdagen. så nästa vecka hoppas jag kunna ha igång karet.

post-2744-14468915337051_thumb.jpg

post-2744-14468915337219_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

har skaffat en egen rio nano skummare idag på bioted marin. fick även tag i levande sand där så imorgon ska det fyllas med vatten o måndag eller tisdag kommer sanden i.

Hejsan, vet du ifall dem har flera rio nano skummare inne?

Hittar inga på deras webshop och ska inom en snar framtid starta upp ett litet nano och vill helst köra med skummare..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hejsan, vet du ifall dem har flera rio nano skummare inne?

Hittar inga på deras webshop och ska inom en snar framtid starta upp ett litet nano och vill helst köra med skummare..

detta va den sista som han hade när jag var där. ring o kolla när han får in fler. han hade nån annan nano skummare oxå hemma.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Se om du kan köra med ett finmaskigt filter av något slag för att få bort dammet i vattnet, jag var tvungen att göra det med mitt kar, efter ett dygn såg jag ingen förbättring, men efter ett par timmar med ett vaddfilter så såg det redan bättre ut, och nästa dag var det kristallklart. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...