Gå till innehåll

Frakta stora paket.


iggiz

Rekommenderade inlägg

Hej,

Jag undrar om ni gamla rävar känner till bra fraktbolag utöver bussgods/posten?

Bussgods tar idag 3000 kronor i frakt, inom Sverige, för ett typiskt 250-375L akvariumpaket. (Kar, ramp, möbel osv.) Använde deras prisuppskattningskalkylator.

Jag som kanske många andra har inte tillgång till bil.

Tänkte mest på det eftersom vi har en sådan lukerativ säljavdelning.

Någon som känner till andra fraktmöjligheter?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

OK! Vi anlitade tidigare Schenker och ibland skulle paket skickas ut till privatpersoner och det gjorde de mot en mindre avgift. På den tiden var det även en fast pris på ett vanligt pallgods, vilket gjordet att jag tänkte att det borde vara det smidigaste. Men frakterna kan säkert har ändrats.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle kansje kunna hjälpa till me frakten. Jag har kjört opp en hel del till norrland och det har fungerat bra. Ta kontakt med mig om det fortfarande är aktuelt. Det jag tycker är lustigt är att folk vill ha grejor fraktade hit och dit men ingen vill betala. Vet ni va en tradare kosstar pr.mil? Vi som är i bransjen gjör det innte för att det är roligt att kjöra bil. Nej nu ble opprörd det var innte meningen att hoppa på er jag blir bara lite väl ivrig ibland. Det är klart jag hjälper till om det passar våra körningar. Jag har för mig att jag har erbjudit mig att kjöra grejor på en egen tråd.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...