Dimorb Postat 30 april 2008 Postat 30 april 2008 Undrar bara om någon har sett färdiga ramper eller upphängsanordningar till mh eller t5 armaturer så att man kan hänga upp eller lägga sin belysning direkt ovanför akvariet utan att behöva borra hål i taket eller väggen.Hade tänkt mig något i stil med de "benen" som man får till Arcadia overtank luminarie T5 armaturen men då utan att man skall behöva köpa belysningen.mvh andre Citera
wrang Postat 1 maj 2008 Postat 1 maj 2008 Jag var ju själv ute efter detta men utan nått att få tag på.Gjorde så att jag köpe mig en U-profil i aluminium satte fast denna på kanten å sedan en gjängstång imellan å sedan en u-profil igen. Funkade kanon.Var den lösning jag kunde komma på och funkat bra. Jängstången är M5 så inget som ser klumpigt ut eller såVantskruv för att kunna reglera höjden på staget.Hadde det lägre i framkant än bakkant Citera
Heritage Postat 1 maj 2008 Postat 1 maj 2008 Jag har inte heller sett det du letar efter._Manne_ har också fått gjort något av Laggeman a la Wrang.Se om du kan få Manne att lägga ut nån bild på sin lösning. Citera
stigigemla Postat 1 maj 2008 Postat 1 maj 2008 Jag skulle nog bara måla en 45x45 bräda vit och skruva upp den i dina gamla hål i taket.Sedan är det ju fritt att skruva i brädan. (Hoppas platsen stämmer). Citera
Dimorb Postat 1 maj 2008 Författare Postat 1 maj 2008 Mmm det sista kan vara en lösning.. Får hoppas Manne läser detta då.. annars blir det pm-terror.. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.