Connaissancen Postat 19 maj 2008 Dela Postat 19 maj 2008 Du får ju, som sagt, lägre värden på ca, mg och andra spårämnen, men jag skulle inte tro att 1,022 är farligt för någon. Men vissa lägre djur kan säkert ta skada om man skulle gå lägre. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Borg Postat 19 maj 2008 Författare Dela Postat 19 maj 2008 om jag inte har missförstått så är räkor väldigt känsliga för dåliga vatten värden, eller vilka varnings tecken kan man hålla ett öga extra på, jag andvänder Saliferts tester och det känns ibland som värdena kan skifta väldigt från gång till gång. Finns det något märke som är bättre än det andra ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Connaissancen Postat 19 maj 2008 Dela Postat 19 maj 2008 Högt nitrit ska du undvika, annars är de mest känsliga för snabba förändringar av värdena. Salifert är ansett av de flesta att vara det bästa hobbytestet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Borg Postat 19 maj 2008 Författare Dela Postat 19 maj 2008 Tack henrik för dina svar, har en lite undran till så här på kvällskvisten detta med färg har kvar att måla min ram som ligger överst på karet finns det någon risk att det kan släppa ut giftiga ämnen mm. blir ju trots allt utsatt för vatten och avdunstning ibland.så här är läget ikaret just nu, fattar inte varför det inte går att få vettiga bilder, tar snart fram mitt uv-hus Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Illustratören Postat 19 maj 2008 Dela Postat 19 maj 2008 Snyggt det blev med platå på ena sidan. Ser ut att bli snyggt! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jakob Postat 21 maj 2008 Dela Postat 21 maj 2008 hur fick du tag på pelaren? riktigt snygg:D Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Borg Postat 21 maj 2008 Författare Dela Postat 21 maj 2008 hur fick du tag på pelaren? riktigt snygg:DFick köpa den av samma kille som jag köpte ls av, han hade gjort den själv.tror den kan bli riktigt lyckad med koraller på. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Borg Postat 21 maj 2008 Författare Dela Postat 21 maj 2008 Jag har en läderkorall sarcopyton, och va jag har förstått drar dom ihop sig och byter vatten när dom byter miljö eller hur ? min va jätte fin dom första 2 dagarna, se drog den ihop sig ochdet vart någon brun vit hinna på vissa delar, precis som om den ömsar skinn.Så är det inte bara att vänta ut den ? eller kan det bero på fel placering i karet idag sitter den mitt i och ca 40 cm under lysrören. Skickade med en bild. Samt som på bilden släpper den vita trådar kan detta rubba eller skada dom andra invånarna.Och så här ser den ut när den viker ut sig lite grann, kanske börjar repa till sig någon som vet exakta namnet på denna korall. kollar man längst upp på den så är det lite sådan brun hinna som jag skrev i texten ovan för. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Borg Postat 3 juli 2008 Författare Dela Postat 3 juli 2008 Dags att uppdatera lite med bilder på karet samt lite teknik mm. Just nu är det en hel del levande i karet: Koraller just nu är följande:tubastraea sol koralsymphyllia röd öppen hjärn korallcaulastrea trumpet koralltrachyphyllia plerogyra bubbel koralleuphyllia paradivisaeuphyllia ancoraeuphyllia glabrescensheliofungiafungialeptoserisacropora blandade sorter Och lite fina Fiskar: Centropyge loriculus Flame Angelfish Black and White Ocellaris Clownfish 2st svarta 2st orange Zebrasoma xanthurum Ctenochaetus tominiensis Pseudochromis porphyreus Gramma loreto Chelmon rostratusZebrasoma flavescensSynchiropus splendidusSamt en massa olika räkor, sjöstjärnor mm. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 3 juli 2008 Dela Postat 3 juli 2008 Riktigt snyggt!! Stilrent med bra blandning av koraller o fisk. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
garfish Postat 4 juli 2008 Dela Postat 4 juli 2008 Snyggt kar, Ctenochaetus tominensis var välldigt fin, fin blandning av koraller /Gustaf Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Borg Postat 4 juli 2008 Författare Dela Postat 4 juli 2008 Riktigt snyggt!! Stilrent med bra blandning av koraller o fisk.Snyggt kar, Ctenochaetus tominensis var välldigt fin, fin blandning av koraller /GustafTackar för era komentarer Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
amatören Postat 5 juli 2008 Dela Postat 5 juli 2008 riktigt snyggt kar..........specielt pelaren till vänster.....kan bli riktigt häftiga efekter av det!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Borg Postat 6 juli 2008 Författare Dela Postat 6 juli 2008 riktigt snyggt kar..........specielt pelaren till vänster.....kan bli riktigt häftiga efekter av det!!Tackar Jonas är själv riktigt nöjd med pelaren, och det roliga är att det växer i karet så det knakar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Borg Postat 6 juli 2008 Författare Dela Postat 6 juli 2008 Här kommer lite bilder på en liten del av vad som finns i karet just nu, kommer mer bilder om en stund på koraller samt invånarna. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Borg Postat 8 augusti 2008 Författare Dela Postat 8 augusti 2008 En liten uppdatering så här ser karet ut just nu Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
-FH- Postat 8 augusti 2008 Dela Postat 8 augusti 2008 gaaah ge mig ditt akvarium nu!!!! Så himla fint du har fått till att. MVHFredrik Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Borg Postat 8 augusti 2008 Författare Dela Postat 8 augusti 2008 Tack Fredrik man bara undrar just nu varför man inte började tidigare med detta, kan snart kasta ut tv blir alltid fast framför karet ändå. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
-FH- Postat 8 augusti 2008 Dela Postat 8 augusti 2008 Håller helt med. På dagen så kan man se hur de lever i frid å fröjd, kanse något vänsterprasslande Och sen när ljuset har släckts, ja då kan man se lite skräck. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Borg Postat 8 augusti 2008 Författare Dela Postat 8 augusti 2008 Ja precis va ska man ha en dumburk till på väggen och betaltv avgift för Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ted saltakvarium Postat 8 augusti 2008 Dela Postat 8 augusti 2008 Najsigt asså! Bra jobbat! Som Quagmire brukar säga: He-he... Alright... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Borg Postat 8 augusti 2008 Författare Dela Postat 8 augusti 2008 Tackar Ted Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
amatören Postat 8 augusti 2008 Dela Postat 8 augusti 2008 riktigt snygg.....skoj att det växer mycket i karet...... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NephruruS Postat 8 augusti 2008 Dela Postat 8 augusti 2008 Skit vackert Micke! du har verkligen lyckats här Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Borg Postat 9 augusti 2008 Författare Dela Postat 9 augusti 2008 Tackar Henrik och Jonas ska bara se till nu att det inte blir för trångt och gyttrigt i karet, och du henrik det kommer bli en hel del fraggar av div så det är bara hojta till. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.