Gå till innehåll

Bilder från Soffis - 160liter


Guest Soffis

Rekommenderade inlägg

På begäran så tänkte jag lägga upp några bilder på mitt lilla akvarium. Det är ju inte så fint ännu eftersom det är alldeles nytt... Men det ska väl bli bättre med tiden! :glad:

Akvariet från sidan:

Närbild framifrån:

Det är för övrigt helt kvadratiskt och rymmer 160l.

post-1085-14468912095713_thumb.jpg

post-1085-14468912095856_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej.

Som den totala nybörjare jag är så tog jag det säkra före det osäkra och köpte mig ett färdigt paket, mycket riktigt från Aquamedic. Det är alltså ett Aquamedic Chromis med Biostar Flotor filtersystem (skummaren ingår där)och Ocean runner PH 2000 pump. Ljuset är Ocean Light 150 med 150 Wmetall halogen lampa. Allt som sagt från Aquamedicoch hittills verkar det funka bra!

Det fanns förresten en Powerfilter PF 1000 pump med i paketet också, men den fattade jag inte hur den var tänkt att monteras så den ligger i skåpet o skräpar... Nån som har nån aning om vad tanken var med den?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

kan nog bli riktigt snyggt när karet har fått "gottat till sig lite" någon månad! du har verkligen satsat på bra utrustning som nybörjare. med andra ord ökad risk för att lyckas bra smiley1.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 månader senare...
  • 2 veckor senare...
  • 3 månader senare...
Guest Soffis

Hej!

Jag har vart lite upptagen med husbygge, så jag har inte tittta in här på länge.... Jag har nu införskaffat några fler fiskar, men tar det lungt med tanke på den förestående flytten.

I mitt paket ingick två pumpar, vet ej om det är standard dock, men jag antar det!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...