Dimorb Postat 18 maj 2008 Postat 18 maj 2008 Vad är detta för euphyllia. Helt raka grenar med en färgad klick på toppen av varje gren. Citera
jockeman Postat 18 maj 2008 Postat 18 maj 2008 "Skulle tippa på Euphyllia glabrescens " Ångrar mig , det kan vara Euphyllia paranchora pga de tjockare armarna. E.glabrescens har smalare armar.Jocke Citera
Dimorb Postat 18 maj 2008 Författare Postat 18 maj 2008 Nej en E. paranchora tvivlar jag på att det är eftersom den inte har några hammare överhuvudtaget.. "knopparna" sitter liksom nästan i tentaklerna så det ser ut som om det blir en liten bubbla längst ut med en rosa knopp på.E. glabrescense trodde jag först men de jag har haft innan har haft betydligt längre tentakler och tydligare runda knoppar/bollar i slutet på tentaklerna. Citera
jockeman Postat 18 maj 2008 Postat 18 maj 2008 Jag tror att storleken på "hammarna" kan variera. Men jag är inte säker Citera
DaTrucka Postat 18 maj 2008 Postat 18 maj 2008 Troligen E parancora, kommer visa sig när den blir större. Altenativt en E. paradivisa. Citera
jonasroman Postat 18 maj 2008 Postat 18 maj 2008 Hur ser skelettet ut? det är avgörande.är det flera skelettarmar som är skilda ifrån varann eller utgår korallen från en enda halvrund skelettdel?? Citera
Dimorb Postat 19 maj 2008 Författare Postat 19 maj 2008 Det är en förgrenad korall.. tre huvuden på tre armar. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.