Postat 18 maj 200817 år Vad är detta för euphyllia. Helt raka grenar med en färgad klick på toppen av varje gren.
Postat 18 maj 200817 år "Skulle tippa på Euphyllia glabrescens " Ångrar mig , det kan vara Euphyllia paranchora pga de tjockare armarna. E.glabrescens har smalare armar.Jocke
Postat 18 maj 200817 år Författare Nej en E. paranchora tvivlar jag på att det är eftersom den inte har några hammare överhuvudtaget.. "knopparna" sitter liksom nästan i tentaklerna så det ser ut som om det blir en liten bubbla längst ut med en rosa knopp på.E. glabrescense trodde jag först men de jag har haft innan har haft betydligt längre tentakler och tydligare runda knoppar/bollar i slutet på tentaklerna.
Postat 18 maj 200817 år Troligen E parancora, kommer visa sig när den blir större. Altenativt en E. paradivisa.
Postat 18 maj 200817 år Hur ser skelettet ut? det är avgörande.är det flera skelettarmar som är skilda ifrån varann eller utgår korallen från en enda halvrund skelettdel??
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.