aerie Postat 24 augusti 2004 Postat 24 augusti 2004 Tänkte bygga in en ytavrinning nu när jag flyttar karet men vad limmar man fast plexi i glaset med?Går det att köra silicon över alltihop eller måste man ha något special? Citera
aengus Postat 24 augusti 2004 Postat 24 augusti 2004 kan nog bli lite knepigt tror jag, för plexi brukar man använda nån sorts special lim och sätta ihop med.//aengus Citera
Schull Postat 24 augusti 2004 Postat 24 augusti 2004 Silicon är inte så där jätte bra! men är det bara en liten ytavrining i övre hörnet typ, där det inte blir något större tryck , då funkar det!/Lasse Citera
wrang Postat 24 augusti 2004 Postat 24 augusti 2004 Glas mot Plexi funkar INTE med sillicon. Har haft erfarenhet utav detta då jag byggde min ytavrinningshön i ett annat akvarium. Fick Plexiskivan snyggt bockat etc men en natt så lossnade detta trotts att det var vatten på båda sidor.Plexiglaset är en Fet plast så silliconet släpper efter ett tag Citera
Guest Andreas Lange Postat 25 augusti 2004 Postat 25 augusti 2004 ...och acrifix som man limmar plexi med biter inte på glas? Citera
vahagn Postat 25 augusti 2004 Postat 25 augusti 2004 Så går det eller går det inte att limma plexiskiva inne i ett glaskar? Och i så fall vad använder man för lim?/Vahagn Citera
Vitamin Postat 25 augusti 2004 Postat 25 augusti 2004 Med rätt sorts silikon så funkar det. Jag har limmat in plexiglas i ettakvarium & det har inte varit några problem. Det har inte släpptnågonstans sen jag gjorde det, snart tre år sedan. Använd silikonet somdet står ”AKVARIESILIKON” på. Men tvätta rent plexiglaset ordentligtförst. Detta garanterar dock inte att det kommer att funka i enytavrinning. Jag hade nog hellre köpt glasskivor. Citera
jower Postat 25 augusti 2004 Postat 25 augusti 2004 Det hjälper att slipa lite på plexiskivan med ett fint sandpapper... Citera
aerie Postat 29 augusti 2004 Författare Postat 29 augusti 2004 Hmm...tack för hjälpen...eftersom det tyvärr inte gjorde mig klokare så blev det ingen ytavrinning. Citera
Guest Ironic Postat 29 augusti 2004 Postat 29 augusti 2004 Hej! aerie. Synd att du inte blev klokareMen frågar man tio akvarister så brukar man ha tio olika svar.. Jag har iaf limmat plexi mot glas funkar iaf för mig./Camilla Citera
zippo Postat 30 augusti 2004 Postat 30 augusti 2004 satsa på en i glas annars om du är osäker på styrkan & vill att detska hålla säkert "man kan alltid dremmla fina hål,springor mm iglaset som du vet ". Citera
aerie Postat 30 augusti 2004 Författare Postat 30 augusti 2004 Får nog bli något sådant,ska bara skrota ett akvarium så jag får lite glas över. Citera
zippo Postat 31 augusti 2004 Postat 31 augusti 2004 ok har du ingen glasmästare i närheten ? dom brukar ha enskrotlåda med massor av fina gratis glasbitar i. kanske kostar en påsebullar till deras fika ;-) Citera
aerie Postat 31 augusti 2004 Författare Postat 31 augusti 2004 Tack för tipset,ska ta och kolla upp detta när jag har tid över,är nyinflyttad i staden Citera
jimmy Postat 31 augusti 2004 Postat 31 augusti 2004 Du kan få glas till en ytavrinning av mig om du vill säg hur stort det ska vara så ska jag kolla på mitt lager.Kostar typ en fragg .Anthiasen mår utmärkt efter det att han spöat skiten ur min damsell Citera
zippo Postat 31 augusti 2004 Postat 31 augusti 2004 he he jo fikabröd är alltid gångbar valuta . Citera
aerie Postat 1 september 2004 Författare Postat 1 september 2004 Hör av mig när jag fått ordning lite här Jimmy! Hehe...helt rätt av den lilla abborren,spöa den fulingen bara Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.