aerie Postat 24 augusti 2004 Postat 24 augusti 2004 TÀnkte bygga in en ytavrinning nu nÀr jag flyttar karet men vad limmar man fast plexi i glaset med?GÄr det att köra silicon över alltihop eller mÄste man ha nÄgot special? Citera
aengus Postat 24 augusti 2004 Postat 24 augusti 2004 kan nog bli lite knepigt tror jag, för plexi brukar man anvÀnda nÄn sorts special lim och sÀtta ihop med.//aengus Citera
Schull Postat 24 augusti 2004 Postat 24 augusti 2004 Silicon Àr inte sÄ dÀr jÀtte bra! men Àr det bara en liten ytavrining i övre hörnet typ, dÀr det inte blir nÄgot större tryck , dÄ funkar det!/Lasse Citera
wrang Postat 24 augusti 2004 Postat 24 augusti 2004 Glas mot Plexi funkar INTE med sillicon. Har haft erfarenhet utav detta dÄ jag byggde min ytavrinningshön i ett annat akvarium. Fick Plexiskivan snyggt bockat etc men en natt sÄ lossnade detta trotts att det var vatten pÄ bÄda sidor.Plexiglaset Àr en Fet plast sÄ silliconet slÀpper efter ett tag Citera
Guest Andreas Lange Postat 25 augusti 2004 Postat 25 augusti 2004 ...och acrifix som man limmar plexi med biter inte pÄ glas? Citera
vahagn Postat 25 augusti 2004 Postat 25 augusti 2004 SÄ gÄr det eller gÄr det inte att limma plexiskiva inne i ett glaskar? Och i sÄ fall vad anvÀnder man för lim?/Vahagn Citera
Vitamin Postat 25 augusti 2004 Postat 25 augusti 2004 Med rĂ€tt sorts silikon sĂ„ funkar det. Jag har limmat in plexiglas i ettakvarium & det har inte varit nĂ„gra problem. Det har inte slĂ€pptnĂ„gonstans sen jag gjorde det, snart tre Ă„r sedan. AnvĂ€nd silikonet somdet stĂ„r âAKVARIESILIKONâ pĂ„. Men tvĂ€tta rent plexiglaset ordentligtförst. Detta garanterar dock inte att det kommer att funka i enytavrinning. Jag hade nog hellre köpt glasskivor. Citera
jower Postat 25 augusti 2004 Postat 25 augusti 2004 Det hjÀlper att slipa lite pÄ plexiskivan med ett fint sandpapper... Citera
aerie Postat 29 augusti 2004 Författare Postat 29 augusti 2004 Hmm...tack för hjÀlpen...eftersom det tyvÀrr inte gjorde mig klokare sÄ blev det ingen ytavrinning. Citera
Guest Ironic Postat 29 augusti 2004 Postat 29 augusti 2004 Hej! aerie. Synd att du inte blev klokareMen frÄgar man tio akvarister sÄ brukar man ha tio olika svar.. Jag har iaf limmat plexi mot glas funkar iaf för mig./Camilla Citera
zippo Postat 30 augusti 2004 Postat 30 augusti 2004 satsa pÄ en i glas annars om du Àr osÀker pÄ styrkan & vill att detska hÄlla sÀkert "man kan alltid dremmla fina hÄl,springor mm iglaset som du vet ". Citera
aerie Postat 30 augusti 2004 Författare Postat 30 augusti 2004 FÄr nog bli nÄgot sÄdant,ska bara skrota ett akvarium sÄ jag fÄr lite glas över. Citera
zippo Postat 31 augusti 2004 Postat 31 augusti 2004 ok har du ingen glasmÀstare i nÀrheten ? dom brukar ha enskrotlÄda med massor av fina gratis glasbitar i. kanske kostar en pÄsebullar till deras fika ;-) Citera
aerie Postat 31 augusti 2004 Författare Postat 31 augusti 2004 Tack för tipset,ska ta och kolla upp detta nÀr jag har tid över,Àr nyinflyttad i staden Citera
jimmy Postat 31 augusti 2004 Postat 31 augusti 2004 Du kan fÄ glas till en ytavrinning av mig om du vill sÀg hur stort det ska vara sÄ ska jag kolla pÄ mitt lager.Kostar typ en fragg .Anthiasen mÄr utmÀrkt efter det att han spöat skiten ur min damsell Citera
zippo Postat 31 augusti 2004 Postat 31 augusti 2004 he he jo fikabröd Àr alltid gÄngbar valuta . Citera
aerie Postat 1 september 2004 Författare Postat 1 september 2004 Hör av mig nÀr jag fÄtt ordning lite hÀr Jimmy! Hehe...helt rÀtt av den lilla abborren,spöa den fulingen bara Citera
Rekommenderade inlÀgg
GĂ„ med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.