Ted saltakvarium Postat 6 juni 2008 Dela Postat 6 juni 2008 HEJ!Jag är en nybörjare med saltvattensakvarium och är 16 år gammal.Jag har en skummare som är en Aquamedic tror jag den heter. Jag vet inte hur den ska skumma för jag har alrig haft saltvattensakvarium. Den skummare bara en bit upp, men den skummare inte ända upp till koppen. Tar det några dagar innan den börja skumma ordenligt????+ Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ted saltakvarium Postat 6 juni 2008 Författare Dela Postat 6 juni 2008 Hej, jag har några frågor till som jag skulle vilja få svar på.Det är så att den 17 maj 2008 startade jag ett saltvattensakvarium med hjälp av en bok som heter "Saltvattensakvariet guiden för nybörjare". Jag hällde i rätt mängd salt i akvariumet, dock lätt jag ju temperaturen bli bli 26 grader innan jag hällde i saltet. Sen fick det står och blanda i någon vecka. Sen köpte jag såna här flaskor med bakterier som bryter ner nitrit eller vad det var och istället för levande sten som är så dyrt, köpte jag lavasten. sen så la jag också ner kalkgurs som blev ett lager på ca 5cm tjockt. Jag använder mig av ett Juwel akvarium med en pump som pumpar 1000l/h och en Fluval plus4 som pumpar lika mycket, samt en skummare som heter Aqua Medic som jag inte vet hur den ska fungera. Det har stått igång nu sen des hur lång tid ska jag vänta innan jag kan köpa en frökenfisk eller nåt? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jontebgood22 Postat 6 juni 2008 Dela Postat 6 juni 2008 Japp eller iaf ett tag. iskarna dör inte för att skummaren inte fungerar... Lycka till grabben Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...