Gå till innehåll

Var köpa nytt RSM?


j0nas

Rekommenderade inlägg

Hallå,

Får tillträde till vår nya lägenhet om några dagar. Givetvis har jag redan planerat in var jag ska få plats med mina akvarium. Har bara kört sötvatten innan men efter ett inspirerande besök hos Stigigemla med Hässleholms akvarieförening i vintras tänkte jag nu skaffa mitt första saltkar. Tack till Stig för en intressant "lektion" och för att du hade tålamod med våra frågor, vi var alla helt oerfarna när det gällde saltvattenskar så det blev en del. Tack också för att ha visat oss ett av de vackraste karen vi har sett på våra resor.

Har fastnat för RSM då det känns bekvämt med en plug'n'play lösning innan man har koll på alla tillbehören, och så skadar det ju inte att sambon tycker att det är ett snyggt kar också.

Begagnatmarknaden för RSM är ganska tunn så det blir nog ett nytt kar. Nu till frågan, kan jag hitta detta till ett vettigt pris i Sverige. I en av Köpenhamnsbutikerna kostar det 4500dkk (ca 5700sek) inklusive underskåpet. Vill helst köpa det i Sverige så jag har kollat runt en del i svenska butiker och nätaffärer men dem är ju alla minst 2000kr dyrare. Finns det svenska handlare som kan matcha danmarkspriserna?

Vet inte om det räknas som reklam att svara här i forumet så skicka gärna ett pm om ni har några tips (eller om ni har ett rsm som ni funderar på att göra er av med :ler:)

/Jonas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Begagnatsidan här har jag stenkoll på och det är absolut ett alternativ, men tack för tipset!

Ganska ofta tycker jag priserna på begagnade RSM inte skiljer så mycket från ett nytt så då känns det mer motiverat med ett nytt kar. Då kan jag starta upp i min egen takt och behöver inte betala för en massa fisk som inte intresserar mig eller för 80kg levande sten som jag inte tycker blir snyggt, t ex.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...