Ricke Postat 8 mars 2009 Postat 8 mars 2009 Brukar alltid vara bättre live än på bild , det har alla sagt om mitt kar hehehe
rickard81 Postat 8 mars 2009 Författare Postat 8 mars 2009 De hoppas jag med att de blir . Tänk om man hade samma tillväxt på sps:erna som jag har på kalkalgerna hehe.Har haft ett litet problem med omkullvälta koraller men jag har trot att de var nån fisk som välte dom tills nu i veckan. Jag kollade nämligen in i burken innan jag skulle till jobbet och fick då se fyra svarta ben sticka fram ur en sten. Så jag antar att de är en krabba, har haft karet i cirka 7 mån men jag har aldrig sett nåt skal för den borde ju ha ömsat skal nån gång under denna tid.Gick på krabbjakt inatt och jag fick syn på den. Den är stor som en femkrona ungefär mer än så hann jag ej se dock.
garfish Postat 29 mars 2009 Postat 29 mars 2009 Fina färger! Gillar din svarta alg, buntenalgen... /Gustaf
rickard81 Postat 29 mars 2009 Författare Postat 29 mars 2009 Fina färger! Gillar din svarta alg, buntenalgen... /Gustaftack, Ja den är fin.Nån som vet vad de är för korall på den tredje bilden. Den till vänster med långa polyper.
rickard81 Postat 4 april 2009 Författare Postat 4 april 2009 Eftersom mitt akvarium låter en hel del, de vill säga skummaren och framför allt ytavrinnigen. Så har jag tänkt på olika lösningar, en lösning var att flytta in sumpen i rummet bakom. Men nu har jag börjat funderar på en annan lösning nämligen ett inwall-akvarium.Men eftersom jag har ett hörnakvarium med välvd ruta så vet jag ej hur jag ska göra. Tror ni att de skulle bli bra om jag ställer akvariumet så att bara den välvda delen sticker ut ur väggen.Förstår ni hur jag menar? Har inget ritprogram i datorn inte ens paint.
stigigemla Postat 4 april 2009 Postat 4 april 2009 Illustratören har gjort en jättesnygg inbyggnad. Kolla hans tråd.
rickard81 Postat 4 april 2009 Författare Postat 4 april 2009 Nåt så här hade jag tänkt. Inte så bra på sketchup
rickard81 Postat 4 april 2009 Författare Postat 4 april 2009 Illustratören har gjort en jättesnygg inbyggnad. Kolla hans tråd.Jo jag har sett hans tråd och de karet är jättesnyggt. Fast de är inte riktigt så som jag hat tänkt mig, gjorde en bild i sketchup men de verkar inte som att de funkar att lägga upp den.
_Manne_ Postat 5 april 2009 Postat 5 april 2009 hur planerar du belysning i den främre delen ?.du har inte funderat på att göra ev "välvd" del från golv till tak.mvh manne
Laggeman Postat 6 april 2009 Postat 6 april 2009 En snedställd MH längt frma i karet kan lösa just den delen.
rickard81 Postat 6 april 2009 Författare Postat 6 april 2009 Jag har inte kommit så jättelångt i planerna, men man kan ju göra överdelen högre och då blir det ej några problem med belysningen. Detta projekt kommer startas till hösten om de nu blir av, så de finns tid att planera iaf =)
rickard81 Postat 9 april 2009 Författare Postat 9 april 2009 En film på burkenhttp://www.youtube.com/watch?v=Q6jpNoQNnxY
rickard81 Postat 9 april 2009 Författare Postat 9 april 2009 3vlig film, Glad påsk på dig... /GustafMan tackar. Glad påsk.
rickard81 Postat 17 maj 2009 Författare Postat 17 maj 2009 Inte hänt så mycke i burken. De rullar på bra och de växer lite iaf. De är en månad mellan bilderna
rickard81 Postat 14 juni 2009 Författare Postat 14 juni 2009 Karet rullar på inte hänt så mycket, tillsätter biocalcium för att hålla värderna. Har lite problem med bruna alger i sanden men dom verkar ge sig.Tog en mobilbild för att visa läget.
rickard81 Postat 27 juni 2009 Författare Postat 27 juni 2009 Har uppgraderat ena streamer till en tunze 6080. Jäklar vilket drag de är i den fick hålla på i två timmar innan jag lyckades rikta den så att de inte blir sandstorm i burken.
rickard81 Postat 9 juli 2009 Författare Postat 9 juli 2009 Tänkte visa några bilder på lite nytt.Acropora hyacinthusFaviaGrön flakväxande med lila topparMontiporaBlandat sps
NephruruS Postat 9 juli 2009 Postat 9 juli 2009 Tänkte visa några bilder på lite nytt.[ATTACH]34639[/ATTACH]Acropora hyacinthus[ATTACH]34640[/ATTACH]Favia[ATTACH]34641[/ATTACH]Grön flakväxande med lila toppar[ATTACH]34642[/ATTACH]Montipora[ATTACH]34643[/ATTACH]Blandat spsTrevliga koraller/fraggar! Hoppas dem kommer växa på bra =)
rickard81 Postat 9 juli 2009 Författare Postat 9 juli 2009 Trevliga koraller/fraggar! Hoppas dem kommer växa på bra =)Tack de hoppas jag med.
rickard81 Postat 9 juli 2009 Författare Postat 9 juli 2009 Montipora superman de 4 månader mellan bilderna. Är detta bra tillväxt?
Rekommenderade inlägg