_Manne_ Postat 10 januari 2010 Dela Postat 10 januari 2010 TackLådan är alltid i bilen, man vet ju aldrig.Vi kör nog hem på eftermiddagen på söndan. Men kan ju ringa under dagen och kolla läget./Johangött.. då ses vi sen.!mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Johan2x Postat 10 januari 2010 Författare Dela Postat 10 januari 2010 ser ju fint ut men jag skanar en bild =) du får lägga upp någon helbild med tycker ja..Här kommer den/Johan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Johan2x Postat 19 januari 2010 Författare Dela Postat 19 januari 2010 Då fick 2st Acanthurus olivaceus flytta in. Söta små rackare (just nu) ca 6cm."Ursäkta fotografens kunskap"/Johan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 20 januari 2010 Dela Postat 20 januari 2010 Då fick 2st Acanthurus olivaceus flytta in. Söta små rackare (just nu) ca 6cm.[ATTACH]42616[/ATTACH]"Ursäkta fotografens kunskap"/JohanSuper snyggt Johan! ett kanon val av fisk! har själv en knall gul.mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ted-m Postat 20 januari 2010 Dela Postat 20 januari 2010 Pinnigorgia är de nå soeciel mat man skall mata dessa med? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Johan2x Postat 20 januari 2010 Författare Dela Postat 20 januari 2010 Pinnigorgia är de nå soeciel mat man skall mata dessa med?Jag matar inget. Dom lever på/av Plankton, Zooxanthellen / Ljus Länk till reeflexDen sitter ca 15cm under ytan med 400W mh över./Johan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Johan2x Postat 20 januari 2010 Författare Dela Postat 20 januari 2010 Super snyggt Johan! ett kanon val av fisk! har själv en knall gul.mvh manneIgår var dom inte speciellt gula men nu när dom gått snart 24h är dom riktigt gula och fina. Simmar faktist tillsammans nästan hela tiden. Nason har blivit deras kompis utan problem och jag tycker han har växt "fruktansvärt" mycket sen jag köpte honom, känns som 3cm eller så är det att han är betydligt större i jämförelse med Oliviaceusarna.Tycker det blivit roligare för varje liv som får komma hem och sträcka på sina fenor./Johan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 20 januari 2010 Dela Postat 20 januari 2010 Igår var dom inte speciellt gula men nu när dom gått snart 24h är dom riktigt gula och fina. Simmar faktist tillsammans nästan hela tiden. Nason har blivit deras kompis utan problem och jag tycker han har växt "fruktansvärt" mycket sen jag köpte honom, känns som 3cm eller så är det att han är betydligt större i jämförelse med Oliviaceusarna.Tycker det blivit roligare för varje liv som får komma hem och sträcka på sina fenor./JohanLåter jätte bra johan! dom nya kom in i gänget direkt, precis som jag gissade.! riktigt trevliga fiskar.. ett lyckat köp!mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Johan2x Postat 21 januari 2010 Författare Dela Postat 21 januari 2010 Jodå dom hänger på och är pigga som attans./Johan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 21 januari 2010 Dela Postat 21 januari 2010 Jodå dom hänger på och är pigga som attans./Johanom du har 'klämman' som man fäster lite algfoder till dom så vänj in dom direkt på den.! så vet du att du kan mata kirurgerna med den om det skulle bli dåligt av den varan i det natrurliga revet..mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Johan2x Postat 21 januari 2010 Författare Dela Postat 21 januari 2010 om du har 'klämman' som man fäster lite algfoder till dom så vänj in dom direkt på den.! så vet du att du kan mata kirurgerna med den om det skulle bli dåligt av den varan i det natrurliga revet..mvh manneKlämman sitter där, Naso är där direkt och äter när man "flyller på ny mat". Får hoppas på att dom hittar den osså, kanske skall ha en till så det inte blir så lång matkö. Hur mycket/stor bit och hur ofta skall man slänga i? Vi hänger i 1/4 blad och det äts upp, iallafall samma dag./Johan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 21 januari 2010 Dela Postat 21 januari 2010 Klämman sitter där, Naso är där direkt och äter när man "flyller på ny mat". Får hoppas på att dom hittar den osså, kanske skall ha en till så det inte blir så lång matkö. Hur mycket/stor bit och hur ofta skall man slänga i? Vi hänger i 1/4 blad och det äts upp, iallafall samma dag./Johanbra johan , hoppas nu dom nya också hittar dit, räcker säkert med en klämma när alla har bekantats klart med varandra.jag brukar klippa en bit som är ca 3*6cm genom många blad på en gång. mvh Manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Johan2x Postat 21 januari 2010 Författare Dela Postat 21 januari 2010 bra johan , hoppas nu dom nya också hittar dit, räcker säkert med en klämma när alla har bekantats klart med varandra.jag brukar klippa en bit som är ca 3*6cm genom många blad på en gång. mvh ManneHur ofta hänger du i? Vi viker vår 1/4 och då blir den ca 3x6cm/Johan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 21 januari 2010 Dela Postat 21 januari 2010 Hur ofta hänger du i? Vi viker vår 1/4 och då blir den ca 3x6cm/Johannu kör jag med alg flakes varje dag, o princip fryst varje dag också, så det blir inte så ofta som klämman används.. men kör du en gång i veckan eller mer beroende på hur du matar med annat också.mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Johan2x Postat 22 januari 2010 Författare Dela Postat 22 januari 2010 nu kör jag med alg flakes varje dag, o princip fryst varje dag också, så det blir inte så ofta som klämman används.. men kör du en gång i veckan eller mer beroende på hur du matar med annat också.mvh manneVi hänger på en ny varje dag. Matar med lite blandat, pellets, flingor och fryst. Vill ju inte mata med för mycket alger så dom slutar äta lager på stenarna om dom kommer på att maten blir serverad på ett silverfat./Johan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Johan2x Postat 28 mars 2010 Författare Dela Postat 28 mars 2010 Nu var det ett tag sen jag skrev lite här.Allt är bra både med koraller och fiskar. Dom växer och mår bra. Var hemma och Manne för många veckor sen och köpte lite fraggar och koraller. Lite av varje. Köpte 6st fiskar idag. 5st Mirolabrichthys dispar och en Zebrasoma Veliferum. Dom koppas just nu in. /Johan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 28 mars 2010 Dela Postat 28 mars 2010 så trevligt lite tillökning i karet.! kul! tycker klart du ska öva lite med systemkameran!mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Johan2x Postat 28 mars 2010 Författare Dela Postat 28 mars 2010 så trevligt lite tillökning i karet.! kul! tycker klart du ska öva lite med systemkameran!mvh manneJa det är roligt. Fick ju en "kurs" med på köpet. Blir bara så snabbt förbannad på att det inte blir som jag vill. Men skam den som ger sig./Johan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 28 mars 2010 Dela Postat 28 mars 2010 Ja det är roligt. Fick ju en "kurs" med på köpet. Blir bara så snabbt förbannad på att det inte blir som jag vill. Men skam den som ger sig./Johanibland för man ta en paus i arbetet o andas ut lite, vet precis hur du känner dig i sådant läge.. när jag la i sten o koraller i min kub så fick jag lämna bostaden med en rejäl paus i mitten.. annars hade det slutat illa..mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Johan2x Postat 28 mars 2010 Författare Dela Postat 28 mars 2010 Den nya invånaren Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 28 mars 2010 Dela Postat 28 mars 2010 Den nya invånaren[ATTACH]44908[/ATTACH]vackert, känns ju som klockren 'size' för ditt kar.! mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Johan2x Postat 6 april 2010 Författare Dela Postat 6 april 2010 vackert, känns ju som klockren 'size' för ditt kar.! mvh manneTackarHan mår fint. Han äter som en häst och simmar som en fisk. Tyvärr har 2st Mirolabrichthys dispar lämnat oss med sorg hjärtat./Johan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Johan2x Postat 6 april 2010 Författare Dela Postat 6 april 2010 Nu har min CO2 tub blivit hemplockad och håller på så smått och fylla upp Kalkreaktorn. Få läsa manualen och se hur hårdheten skall vara i utvattnet och justera lite efter hand innan Mr Profilux kommer hem./Johan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 6 april 2010 Dela Postat 6 april 2010 TackarHan mår fint. Han äter som en häst och simmar som en fisk. Tyvärr har 2st Mirolabrichthys dispar lämnat oss med sorg hjärtat./Johandom där dispar är kanske inte en direkt nybörjarfisk.. ska väl ha käk ganska ofta om man läser på lite, hur ser dom du ha kvar nu ut ?trevligt att kirurgen verkar känna sig hemma!mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Johan2x Postat 6 april 2010 Författare Dela Postat 6 april 2010 dom där dispar är kanske inte en direkt nybörjarfisk.. ska väl ha käk ganska ofta om man läser på lite, hur ser dom du ha kvar nu ut ?trevligt att kirurgen verkar känna sig hemma!mvh manneDom är pigga och äta mycket bra. Problemet måste varit vid inkoppningen fast denna pågick i drygt 2h. Direkt efteråt simmade alla och gömde sig. Sen kom dom fram en efter en tills "alla" 3 var framme och nu är alla framme "hela" tiden./Johan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.