Gå till innehåll

Johan´s andra


Johan2x

Rekommenderade inlägg

Jo jag andas allt jag kan. Hade altandörren varit öppen hade det åkt ut på lekplatsen.

Jodå vattnet är där det skall vara och faktiskt är det ca 8cm kvar i sumpen vid det dagliga strömavbrottstestet.

Jag känner ingen stress. Har inte börjat fundera på belysningen ännu. Elen är inte framdragen mm. Men vem har bråttom? Inte jag, det blir klart när det behövs.

/Johan

dock hade det varit kul o få se fullt ljuspådrag en gång så man kan få en bild på hur det kommer att bli sen.!

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 441
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

dock hade det varit kul o få se fullt ljuspådrag en gång så man kan få en bild på hur det kommer att bli sen.!

mvh manne

Behöver ju bara 4 krokar i takt så är det fix färdigt. Men jag vill ju kunna flytta det lite i sidled, skall kolla med våra grosister imorgon om dom har någon bra idé. Kanske kan lysa till helgen.

/Johan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Behöver ju bara 4 krokar i takt så är det fix färdigt. Men jag vill ju kunna flytta det lite i sidled, skall kolla med våra grosister imorgon om dom har någon bra idé. Kanske kan lysa till helgen.

/Johan

någon typ av glidskena åt båda hållen kanske kan klara det.!

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej ,du behöver inte limma om , bara vrida eller böja röret så att det passar när du värmt det ,det går även förlänga om det blivit för kort , det går att dra ut röret ganska mycket när man värmt upp det ,mvh stefan

Kanon, skall testa det en dag. Tack

/Johan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tjenare Johan!

Kul att du fått vatten och sten i karet! Är alltid en liten speciell känsla att få i lite havsdoftande sten. Lycka till nu och ta dig din tid att flytta på stenar och bygga upp en grundstruktur som du blir nöjd med. Sen blir det svårare med koraller i baljan. /Marcus

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tjenare Johan!

Kul att du fått vatten och sten i karet! Är alltid en liten speciell känsla att få i lite havsdoftande sten. Lycka till nu och ta dig din tid att flytta på stenar och bygga upp en grundstruktur som du blir nöjd med. Sen blir det svårare med koraller i baljan. /Marcus

Tack. Skall köpa 30-40kg LS till. Tycker jag fått en bra struktur på fösta pelaren. Finna en massa bra platser att placera olika koraller på.

/Johan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då har man införskaffat 40kg LS till som ligger i baljan. Fick inte till det riktigt som jag tänkt från början. Nu är det två rös som är ihop på mitten fast lågt ner mot botten. 97kg LS tar en hel del plats, framför allt om man vill ha det i två högar/pelare/rös. Nu får det stå ett tag och klarna till innan en ev. ombyggnad görs mha med ROT-avdraget.

/Johan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

se där.. mer sten lär ju inte behövas.. men det är nästan synd att inte få till 1dm eller något mellan pelarna med ren sand för att få till djupet lite. blir många ställen till koraller sen! kommer att bli bra.!

mvh manne

Jo det är synd, djupet där ju ju tyvärr bara 65cm men till vänster har jag ju fyllt djup där sanden syns. Tyvärr där det ju så brett nertill med så mycket sten. Den från Dk var ju lätt och har stor volym jämfört med den vi köpte i Gbg.

Jag tror det blir bra när sanden åker i och det börjar kommer lite koraller på stenen. Då blir det ju helt nytt akvarie.

/Johan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det kan du fethaja. Nu blir det PVC, belysning och kalkreaktor. Sen kommer.................och sen...............

/Johan

lite pyssel en kväll menar du.! koppla in en kalkreaktor kräver ju inte extrem intellegens direkt.. 4 krokar i taket sen hänger belysningen på plats.. :wooow:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

lite pyssel en kväll menar du.! koppla in en kalkreaktor kräver ju inte extrem intellegens direkt.. 4 krokar i taket sen hänger belysningen på plats.. :wooow:

Nä inte behövs det en raketforskare för att göra det.

Skena i taket är på plats, samt två andra som MH kan hänga i. Justerbart i 2D mao. Skall bara bränna in MH-ballasterna, sen skall ni få se fullt pådrag.

/Johan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

låter bra johan, lite t5 också va , förutsätter dali ballaster nu.. -boxing

mvh manne

Dalidonen fick jag innan vattnet kom i. Fick tag i 2st 2x35/49/80W don. Samt 2st T5 Osram 67 80W som står ute vid VVB kom jag precis på. Får ta in dom.

Skall skrapa fram en gammal armatur på jobbet så kan jag bygga om de och få till lite blåljus iallafall nu när det blir mörk lite tidigare än innan.

/Johan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då var MH igång i uterummet. De skall enligt tillverkaren brännas in, ballasterna alltså. 5-6h skall dom gå för fullt. Grannarna tror man odlar konstiga växter senare ikväll:snurrig:

Sen är det bara till att hänga dom på plats och tända upp. Blårören håller

jag p åoch fixar det med, men jag blev trött på det efter 5sek när jag märkt att jag hade fel skruva med mig hem idag. Men det blir säkert klart

i helgen det med.

Kalkreaktorn skall osså få äran att komma igång i helgen.

/Johan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då var MH igång i uterummet. De skall enligt tillverkaren brännas in, ballasterna alltså. 5-6h skall dom gå för fullt. Grannarna tror man odlar konstiga växter senare ikväll:snurrig:

Sen är det bara till att hänga dom på plats och tända upp. Blårören håller

jag p åoch fixar det med, men jag blev trött på det efter 5sek när jag märkt att jag hade fel skruva med mig hem idag. Men det blir säkert klart

i helgen det med.

Kalkreaktorn skall osså få äran att komma igång i helgen.

/Johan

Gott att du är på G. Skynda långsamt

finns säkert nån schyst skrivbords / kontors belysning man kan ha hängande ovan med både upp och down belysning ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...