zeke66 Postat 23 juni 2008 Postat 23 juni 2008 Jag köpte för nästan typ 5 vackor sedan en ENTACMAEA QUADRICOLOR. Den var liten som typ en negerboll när jag köpte den.Nu har den typ 5 dubblat sin storlek.Och när jag kom hem i dag så var det 2 st. Den har delat sig =).. Så nu blir det väl till att försöka få upp den ena och sätta ut här tillsalu.Då det var ingen billig anemon.Nu är frågan finns det något trick för att få dom att släppa från stenen som dom sätter sig fast på ? Citera
ExCeed Postat 23 juni 2008 Postat 23 juni 2008 Jag köpte för nästan typ 5 vackor sedan en ENTACMAEA QUADRICOLOR. Den var liten som typ en negerboll när jag köpte den.Nu har den typ 5 dubblat sin storlek.Och när jag kom hem i dag så var det 2 st. Den har delat sig =).. Så nu blir det väl till att försöka få upp den ena och sätta ut här tillsalu.Då det var ingen billig anemon.Nu är frågan finns det något trick för att få dom att släppa från stenen som dom sätter sig fast på ?först får du irritera den så den drar ihop sig, sen är det bara att pilla på kanterna tills den lossnar från stenen, liksom få in fingrarna under foten Citera
havre Postat 23 juni 2008 Postat 23 juni 2008 Vattenflöde mot foten ska tydligen fungera, tycker jag läst det ett par ggr. Citera
zeke66 Postat 23 juni 2008 Författare Postat 23 juni 2008 Och tack ska prova det ska sätta ut den på annons här tror jag =) Annars åker den till korallrevet =) Citera
zeke66 Postat 23 juni 2008 Författare Postat 23 juni 2008 Ja tecken på att den trivs =).. Jag matar ju den rätt bra med faktis Citera
nike83 Postat 24 juni 2008 Postat 24 juni 2008 häftigt synd att jag inte har kommit så långt i uppstarten, annars så kunde jag ha köpt din andra del :S Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.