lionofmarley Postat 3 mars 2010 Postat 3 mars 2010 det blev ju snyggt!tack för förra helgen förresten, det var trevligt. ni får ta och kika förbi här någon dag om ni har lust.
Ricke Postat 4 mars 2010 Författare Postat 4 mars 2010 Jag ska kolla om vi har tid i veckan som kommer o titta in ditt kar Lägger upp en bild på min montipora digitata fragg som har fin växtform.
Ricke Postat 14 mars 2010 Författare Postat 14 mars 2010 Jahapp då fick jag äntligen tag i 2st eldräkor som stig sparat åt mej Ska försöka ta lite bilder när de är tillräckligt långt fram för o få bra fokus med digitalkameran.
Ricke Postat 16 mars 2010 Författare Postat 16 mars 2010 Lite uppdate igen Har bytt till mej 2 nya fungior med färgerna grön och den andra rosa aktik, de är dok i dåligt skick nu men hoppas de ska repa sig.Fick dock en fin rödgrön lobophyllia eller en trachyphyllia vet inte riktigt kanske kan få hjälp o artbestämma den senare när jag har tagit kort på den.
Ricke Postat 17 mars 2010 Författare Postat 17 mars 2010 Äh tänkte lägga upp lite mer bilder är ju så kul hehe.Den sista bilden är på min nya fina korall vet inte vad det är för art av de jag skrev innan, men någon kanske vet.
Ricke Postat 20 mars 2010 Författare Postat 20 mars 2010 Jäkla vilken explosion det blev på den nya korallen när jag gjorde ett vattenbyte idag på ca 40L.Var bara tvungen att ta en bild Hehe känns som en blogg min tråd nu när det bara är jag som kommenterar hehe.
Ricke Postat 5 april 2010 Författare Postat 5 april 2010 Dax färsk bild.Allt flyter på bra har dok fått lite tråkiga ljusgröna alger i sanden, men den är på väg bort. Fick det förra året vid denna tiden oxå, men den försvann så peppar peppar.Har fraggat ner mina mjukisar flera ggr under början på året nu ,men de växer som ogräs så om någon vill byta så kom in på en kaffe
Ricke Postat 8 april 2010 Författare Postat 8 april 2010 Efter lite punktmatning av koraller så fick jag ett ryck med kameran igen hehe.Tyvärr har jag algmatta på gruset, men ska nog vänta ut den jäkla skiten denna gången, vill ju ha sand i karet.....kanske måste börja med alu fosfatremover iallafall.
lionofmarley Postat 8 april 2010 Postat 8 april 2010 roligt att den har flyttat in i det fina skalet nu
Ricke Postat 10 april 2010 Författare Postat 10 april 2010 Jo var ju rätt kul att en knapp vuxit över ett tomt skal som en eremit tyckte om hehe.Idag när jag skulle göra rent en pump som dånat lite så när jag skulle sätta dit pumpen igen, ni som sett karet irl vet hur trångt jag har bakom karet Så jag råkade riva halva revet med följden av att jag fick möblera om lite.Tror det blev till det bättre trots förluster av min digitata som jag hade kvar men men.
Ricke Postat 25 april 2010 Författare Postat 25 april 2010 Det blev en ny fragg av Echinophyllia sp eller liknande, någon som har någon idé vilken det kan vara?Bilden är i först blåljus o sedan fullt ljus.
Illustratören Postat 25 april 2010 Postat 25 april 2010 Grymt snygg! Vet inte exakt art, men den va snygg. För att va 100 på arten måste den nog växa lite till. Har själv blivit en fan av dessa och jag kommer garanterat köpa på mig någon mer art om den jag har ser ut att trivas.
Ricke Postat 26 april 2010 Författare Postat 26 april 2010 jo tänkta satsa liter mer på lps av lite udda sorter.Slängde ut gruset idag pga trött på den gröna algmattan, känns som det blir lätatre o hålla bra värden o snyggare kar utan grus när jag har så low-tech.
Ricke Postat 27 april 2010 Författare Postat 27 april 2010 Tackar ja den lär bli snyggare när den får växa till sej lite.
Ricke Postat 29 april 2010 Författare Postat 29 april 2010 Tog en bild på den nya skönheten med blixt o det blev faktiskt bra. Slänger med en helbild nu när jag ändå slängt ut gruset igen.
Ricke Postat 23 maj 2010 Författare Postat 23 maj 2010 Händer inte så mycket i karet, då jag är kräsen o inte vill köpa sånt som kostar shortan o dör direkt så därav inte något nytt i karet, men hoppas kunna hitta något kul innom en snar framtid. Karet rullar på o det börjar bli dax för mukisfraggning så om någon har vägarna förbi är det bara o hojta till.Byter gärna mot någon kul fragg.
Ricke Postat 7 juni 2010 Författare Postat 7 juni 2010 Ja karet rullar på och funkar bättre utan grus helt klart...Var tvungen o ta lite nya bilder då sambon fått en ny kamera som jag kan leka med hehe.
garfish Postat 7 juni 2010 Postat 7 juni 2010 Ja karet rullar på och funkar bättre utan grus helt klart...Var tvungen o ta lite nya bilder då sambon fått en ny kamera som jag kan leka med hehe."då sambon fått en ny kamera"..... MMmmmm Var det du som köpte kameran till henne? Blir fina bilder iallafall... /Gustaf
Rekommenderade inlägg