Gå till innehåll

Rickes Nya 450L Hörnkar!


Ricke

Rekommenderade inlägg

  • Svar 373
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Tanken är väl at jag ska ha ett tunt lager lite längre fram. har lite grus under revet nu som de kan ha tills jag skaffar mer grus, de grävar inte förren de blitt stora o det tar nog några månader hehe.

Annars är det ingen sandvändare av det slaget vill ha grus mer för att bygga ett bo inte för att leta mat i som jag förstått.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jahapp, jonas var här innan o mätte lite och föga min förvåning så visa hans nitrat test 0 och det var ju underbara nyheter :)

han mätte hemma först o då gav det utslag så det är inte paj ;)

Sedan visa hans refraktometer 1.021 vilket oxå är bra enligt mej.

Så de värdena gjorde mej glad med tanke på hur lite teknik jag har och börjar belasta karet mer o mer :)

har inte gjort ett vattenbyte på 5 veckor ska tillläggas oxå :)

men kommer ett till helgen bara för att det är lön ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

har nu funderat en liten stund o det lutar åt att detta karet läggs ner om jag hittar en köpare på det levande o sten o karet utan min armatur o pumpar som jag ska spara till ett annat projekt till framtiden, då detta karet inte får flytta med nästa gång vi fglyttar så då blir det förhoppningsvis till hus eller en bostadsrätt där man kan bygga in karet och göra ett rum bakom för alla prylar osv.

Kommer nog inte uppdatera denna tråden mer pga det.

det nya karet kommer bli med optiwhite framruta och vara ca L115 x H60 x B70 blir nästan samma storlek fast rektangulärt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nya bud hehe

Vill förklara att om karet säljs så blir det inte förren till nästa sommar/ höst pga utlandsresa några veckor o vet ej om karet klarar sig så länge.

Det får gå kvar tills dess sen får vi se, kanske inte ens flyttar o då får karet vara kvar börjar ju se så fint ut nu hehehe.

Ska fragga lite snart så om någon vill ha nått hojta till.

Fraggkaret lades ner igår o ska istället göras plats för tanganyika snäcklekare :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Karet rullar på som det ska. Har bytt ut min stora grönbeiga montipora digitata mot en mindre Caulastrea furcata.

Så nu har jag bara lite småfraggar och en stor grön sps kvar så det känns skönt.

Min oranga fungia blir bara bättre o bättre med tanke på hur den såg ut när jag köpte den så ser den mkt bättre ut nu :)

post-2373-14468918373591_thumb.jpg

post-2373-1446891837377_thumb.jpg

post-2373-14468918373922_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...