Gå till innehåll

Rickes Nya 450L Hörnkar!


Ricke

Rekommenderade inlägg

  • Svar 373
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

ok,har iallafall gjort ett större vattenbyte idag tagit bort sanden då jag kände att det var det som gav mej algblommning så nu ska jag köra utan sand ett tag framöver o se vad som händer iallafall tills jag hittar en bra sandvändare. Bilder kommer ikväll.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jahapp gjorde ett vattenbyte idag så jag kan slänga i lite nytt till helgen om jag hittar nått på inköpsrundan :) ska göra ett nytt mindre vattenbyte på fredag så jag ska vara på den säkra sidan :)

Ps: Väntar med blåfilmen tills jag har lite nytt i karet :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har kommit på en tanke , men vet ej ifall det är bra för karet eller om det ens går, men min tanke eftersom jag har en massa Grön stjärnpolyp (Pachyclavularia violacea) om man skulle lägga ut fraggar på botten mot glaset om det skulle växa fast och sprida sej som en matta mot botten skulle det funka eller skulle det kunna rubba hela balansen i karet?

Tacksam för funderingar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har kommit på en tanke , men vet ej ifall det är bra för karet eller om det ens går, men min tanke eftersom jag har en massa Grön stjärnpolyp (Pachyclavularia violacea) om man skulle lägga ut fraggar på botten mot glaset om det skulle växa fast och sprida sej som en matta mot botten skulle det funka eller skulle det kunna rubba hela balansen i karet?

Tacksam för funderingar.

Har en liknande plan. Har satt lite fraggstenar med knappar på botten o de börjar nu växa ut på glaset.

Enkelt o fragga blir det ju också.. bara att ta fram rakbladet o skrapa botten :)

Har även gjort plattor av kz speedglue som ligger på botten.

Hällde ut speedglue på ett stycke sån där plast man lägger över maten. o bredde ut det på golvet så det torkade.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej nuhar jag gjort vattenbyte och fått dit mina säkerhets plattor vid hörnen så fisken ska få svårare o hoppa ur. tillskuret plexiglas istället för cd fodral hehe.

Tog även o hitta en mobilbild sen 7 snart 8 månader senare sedan vi flytta till kalmar och hur karet såg ut då vid uppstarten och todg en ny mobilbild för o visa hur det ser ut idag.

Tyvär är den senare suddig då bakteriekulturen i vattnet inte löst upp än sedan vattenbytet.

post-2373-1446891765589_thumb.jpg

post-2373-14468917656243_thumb.jpg

post-2373-14468917656631_thumb.jpg

post-2373-14468917657047_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Var o handla lite nya fiskar igår blev en Siganus corallinus och 3st Chromis viridis.

Kaninen börja äta alger direkt! Precis som jag hade trott ;)

Slänger med en bild på salariasen oxå för han jobbar på så bra :)

post-2373-14468917672068_thumb.jpg

post-2373-14468917672246_thumb.jpg

post-2373-14468917672456_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha idag hade Kalmar Akvarieaffär fått hem sina första invånare för sitt kar och då passa jag på att köpa på mej 5st Turbo brunneus snäckor, ser ut som sådana iallafall, var från indiska oceanen.

har ingen Fotokamera hemma denna helgen , kanske gör en film imorn på nattljuset vi får se :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

I med nytt kol och nytt Fosfat remover idag, Hur länge håller fosfat removern i en strumpa jag brukar byta kolet 1 gång i månaden liten strumpa ca lite mindre än 1dl lika mkt fosfatremover.

Har börjat märka skillnad nu på stenkorallerna när fosfaten verkar sjunka.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...