Gå till innehåll

Nu jäkla


Micke.T

Rekommenderade inlägg

Nu ska det hända. slängt ut allt i mitt kar o ska nu sakta men säkert sätta igång saltvatten, skummare pumpar o div saker är inhandlat för att sakta komma "igång" självklart mycket kvar men det känns ändå som om mycket håller på att hända nu. jag ska ta lite foton på karet under tidens gång här. kan ju va kul. På återseende!!!!!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

det är faktisk ett juwel 450 svart. tunze skummare, och 2st pumpar på 3000l vardera plus att jag ska ha ett ytterfilter på 1200 liter med lite LS i tänkte jag. det är va ja handlat nu. mer ska handlas innan det är bra. men hur mycket grus ska man ha, har hört så mycket olika, tunt eller tjockt lager? ska ha 0.1-04 tror ja den hete vilket tycker ni

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu ska det hända. slängt ut allt i mitt kar o ska nu sakta men säkert sätta igång saltvatten, skummare pumpar o div saker är inhandlat för att sakta komma "igång" självklart mycket kvar men det känns ändå som om mycket håller på att hända nu. jag ska ta lite foton på karet under tidens gång här. kan ju va kul. På återseende!!!!!!

Kul att du e på g nu, ska bli intresant att följa.

det är faktisk ett juwel 450 svart. tunze skummare, och 2st pumpar på 3000l vardera plus att jag ska ha ett ytterfilter på 1200 liter med lite LS i tänkte jag. det är va ja handlat nu. mer ska handlas innan det är bra. men hur mycket grus ska man ha, har hört så mycket olika, tunt eller tjockt lager? ska ha 0.1-04 tror ja den hete vilket tycker ni

Kornstorleken tycker jag verkar ok, jag har en blandning med den grovleken och något grövre upp till 1mm har jag för mig det är.

när jag köpte min levande sand så sa dom ca 2cm tjockt.....problemet är att jag inte vet om dom ville sälja eller om det skulle vara så!!

0,1-0,4 låter riktigt....tror det var den storleken jag hade

Tjocleken på bädden beror väl på om man vill ha DSB eller inte. Om man inte vill ha dsb så går det bara att ha upp till 4cm tjockt om man har gott om sandvändare.

Kör man DSB är väl minst 12cm rekommenderat.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag fått till rätt salt värde o fått i LS nu ska det väll få stå o puttra i ett antal veckor, innan man ska lägga i nåt levande. jävla skoj ändå, i morse när jag tittade i karet såg ja en massa sjö stjärnor. Ska ta en bild på det idag så ni får se mitt kar dock långt från klart men det är på gång.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...