thomas5547 Postat 22 juli 2008 Dela Postat 22 juli 2008 Köpte en säck med levande sand för ett par veckor sedan.. och när jag öppnade den så luktar det..konstigt.. lite mer än svagt.. precis som mögligt bröd!Vågar man stoppa i detta? Förut när jag köpte en annan sort i tyskland, så var det mera vatten i den säcken.. Denna som jag har här, är lite fuktig..Vågar man använda det? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
alofstrand Postat 23 juli 2008 Dela Postat 23 juli 2008 den skall vara fuktig, då lever alla bakterierna och organismerna i sanden,, denna sanden är kanon. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
-FH- Postat 23 juli 2008 Dela Postat 23 juli 2008 Finns ett bäst före datum på dessa. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
amatören Postat 23 juli 2008 Dela Postat 23 juli 2008 När jag köpte mina säckar med LSa så var dom mer än fuktiga.......Där var ganska mycket vatten faktiskt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
thomas5547 Postat 23 juli 2008 Författare Dela Postat 23 juli 2008 Det finns inget datum på dom.. kanske på kartongen kanske i butiken.. men vågar man använda den fast det luktar skumt.. mögligt bröd..? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lakestream Postat 23 juli 2008 Dela Postat 23 juli 2008 Jag hällde i en 3/4 säck i mitt kar i våras. Den var bara lite lätt fuktig. Har mängder med djur i sanden nu. I samband med att jag la i den fick jag dock en rejäl kh-pendling vilket innebar några fina korallers död. Så som sagt fin sand men akta dig om du redan har djur i akvariet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 23 juli 2008 Dela Postat 23 juli 2008 Är du osäker lämna tillbaka den där du köpt den.Den jag använt var lätt fuktig och hadde ett bästföre datum på 6 månader Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Utstrand Postat 23 juli 2008 Dela Postat 23 juli 2008 Kan man köpa levande sand i mindre förpackningar/lösvikt? Vore trevligt att ha, men blir lite mycket med 5-10kg i ett 40L akvarium..ursäkta att ja kapa tråden lite. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Arcticreef Postat 24 juli 2008 Dela Postat 24 juli 2008 skulle jag göra följande: kapa av toppen pa en rejäl PET flaska, fylla den med vanlig, billig död sand och ställa ned den i burken där jag förvarar LS. Sedan skulle den fa sta där och "växa till sig" under nagra veckor. Sedan skulle kunderna kunna köpa den och blanda ut den med billigare död sand.Bra affärside? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tenkare Postat 24 juli 2008 Dela Postat 24 juli 2008 Låter ju inte helt fel. Kunde kanske fungera. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
thomas5547 Postat 24 juli 2008 Författare Dela Postat 24 juli 2008 Skall prova att lägga i lite av sanden.. och hålla tummarna.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.