Gå till innehåll

Dela av ett akvarium


Irene M

Rekommenderade inlägg

Jag har precis hämtat mitt nya akvarium som jag beställde för en hel evighet sedan. Det är jättefint. Jag tänkte dela av det i 3 sektioner och ha yngel i oliga storlekar i samma kar. Jag har så himla mycket yngel nu så jag tänkte det kunde underlätta alla vattenbyten. Dessutom behöver jag mer platts (fler yngel på väg). Bättre med ett stort kar än flera små. I alla fall.... Jag åkte till Bauhaus och frågade om dom hade något dom kunde rekommendera att använda och dela av akvariet så att man fortfarande får cirkulation i karet. Dom tyckte att ett galler i rostfritt skulle vara bra. Men jag vågar inte använda metall. Någon som har förslag på en lösning?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

:smiley9:Hmm, jag tänkte mer än jag skrev, menade ju naturligtvis att ha plattorna som en ram till nätet, för att slippa bygga en , bara att silicona fast nätet på plattan...

Tänkte att man skulle slippa det där buckliga som blir när man har cirkulation genom nätet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...