Gå till innehåll

Kompletta "nybörjar" Akvarie paket


OskarW

Rekommenderade inlägg

Eftersom att det blev mycket annat prat i Teds tråd på startar jag upp en med samma koncept fast kanske lite mer "regler" runt det.

Här kan man skriva recensioner om Kompletta paket ELLER ett paket som är nybörjarvänligt men man själv satt ihop. Tex 54 liters akvarium, ramp från aquastyle, Rio nanoskummare etc.

Akvarierna som recenseras här ska inte vara för mycket krångel med modifieringar som är för Hightech för en nybörjare!

För att skriva en recension om ett kar borde man självt ha ägt det eftersom att andrahand information inte alltid är lika korrekt som förstahands.

man borde även ha ägt paketet en längre tid...

Detta ska recensionen helst innehålla:

1. Komponenter, vad innehåller paketet. (pumpar, belysning, mått på kar etc.)

2. Komplettera, vad krävs för att få det körklart. (menar huvudsakligen extra pumpar, skummare etc.)

3. Vad för fisk, korall och annat levande kan rekommenderas till akvariumet.

4. Ungefärlig kostnad exl. Levande och sten.

5. Var finns det att köpa?

Självklart kan man lägga in fler recensioner om ett och samma paket.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag börjar med ett clownhotell.

Clownhotellet kommer i stort sett komplett. Paketet innehåller två kompakt lysrör, med blåa och vita "färger". Clownhotellet är på 58 liter och har inbyggt skummare, uvc och doppvärmare och krävs liten till noll modifikation för att få det att fungera bra. det ända jag rekommenderar att göra är att köpa en till cirkulations pump och en fläkt man kan fästa på akvariumet vid varma sommardagar.

Eftersom att clownhotellet är ganska litet och det här är en nybörjar tråd så rekommenderar jag en clown, en goby.. nån räka och en storstädpatrull.... ljuset är helt okej i clownotellet och jag tror till ohc med att man kan hålla Lps i det.. dock kanske inte som nybörjare... då rekommenderar jag, Skivanemoner, knappar av olika slag och andra Lätta mjukisar.

mitt clownhotell köpte jag på Bromma zoo för runt 2000 kronor.. men för att få allting komplett utan sten,vatten och levande, så tror jag att det går på runt 2600-3000 kronor med en extra pump.

Clownhotellet var och är mitt första akvarium och har enligt mig varit mycket bra att ha.. allt komplett och mycket lite modifiering krävdes för att få det som jag ville.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...