Gå till innehåll

Bilder från Vitamin -Nybygget 1000liter


Vitamin

Rekommenderade inlägg

Mitt nya UV-C är väldigt effektivt mot algblommning.

Här höll jag på att lägga ner sten i karet. Alltid svårt att få det att se snyggt ut... När bilden togs var det ca. 110Kg.Idag är hela ytavrinningsboxen dold med LS & jag har ungefär 180kg.

post-955-14468912184021_thumb.jpg

post-955-14468912184129_thumb.jpg

post-955-14468912184245_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 165
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Har du fått din Diacanthus, att äta? Har hört att dom ska vara lite små-svåra med maten..

Nån annan som har erfarenheter av denna? Korall-nypare? smiley9.gif

Oja, den äter väldigt bra. En av dom enklaste firrar jag haft faktisk. Den har än sålänge inte rört några koraller, men vi får se vad framtiden har att utvisa... Min Naso lituratus var värst att få till att äta, men efter nån vecka så drog den igång på allvar. smiley17.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag måste bara skaffa en diancanthus också alltså! Just nu står mitt nya kar och gottar till sig, så jag får vänta någon vecka till innan jag slänger i något.En grymt fin firre är det allt smiley17.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jäklar vad snyggtsmiley32.gifjag skulle själv villja ha en Sohal. Är det en Zanclus canescens som syns på bilden längst ner.

Den på bilden är en Heniochus Intermedius... Inte alls lika snygg som en "Zanclus Canescens". Men det är en extremt sällskapssjuk firre med en rolig personlighet, kan nog rekommendera den till alla nybörjare, för den är en enkel fisk att hålla, man skall nog ha den i stim.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur f*n vågar du ha en haddoni i karet (vilket det ser ut att vara)? smiley37.gif

En riktigt snygg anemon, men jag har RIKTIGT dåliga erfarenheter av den massmördaren alltså.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 månader senare...

Såja, nu är det 9 månader sedan jag drog igång detta projekt. Karet har varit igång 6 månader ge & ta. Vattenvärdena är strålande & allt börjar stabilisera sig. Mina Clowner har t.o.m. lekt, så det måste ju bero på att man gjort något rätt. Allt går ju i vågor i akvarievärlden och så även intresset. Ibland tappar man liksom lusten till att fortsätta, men nu har jag fått en nytändning. Måste bero på det fina vädret...;)

Eftersom mitt akvarium nu har varit igång ett tag & vattenvärdena är goda, så har jag äntligen köpt mig en Mandarin, den har varit väntad länge. Jag skall även nu dra igång ordentligt med stenkoraller. Min första blev i helgen inköpt av ”Stigigemla” som åkte runt i Danmark & inhandlade fisk & korall. Han gjorde även en visit hos korallrevet och fick med sig 10 st Astrea sniglar till mig.

Vi träffades senare hemma hos ”Petrol” & spanade in hans 3 meters akvarium. Längden på det karet är alltid lika förbluffande. Petters koralltillväxt har varit enorm sedan jag var där sist, helt jä-vla otroligt!

Jag tackar ”Stigigemla” så mycket för inhandlingen av mina sniglar & den fina Acroporan. En riktigt vacker stenkorall som är ett lyft för karet. Nu skall det bara fyllas ut med 100 stycken till. Sen blir det säkert snyggt & jag pank…;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för hjälpen med bilderna. Jag skall även uppdatera med en del nya. Jag håller just nu på att bygga om hela ställningen till akvariet & så även huven. Har fått lite inspiration från en del nya kar som finns på reefcentral.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...