Scubahawk Postat 7 augusti 2008 Postat 7 augusti 2008 Precis köpt levande sten till mitt nya kar på 170 liter.vad är det som följt med? Verkar bara slå ut på natten/mörker.Den är ca 2-3cm i omkrets. Citera
Lasse Postat 7 augusti 2008 Postat 7 augusti 2008 Jag tror att det är någon typ av bägarkorall eller liknande - och håller med Trilobite för övrigt!MVH Lasse Citera
Laggeman Postat 8 augusti 2008 Postat 8 augusti 2008 https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=24114 Citera
Scubahawk Postat 8 augusti 2008 Författare Postat 8 augusti 2008 Perfekt! tack!En Pseudocorynactis caribbeorum verkar det som. Nu ska jag hitta lite läsning om dess beteende och levnadssätt.TACk igen! Citera
stigigemla Postat 8 augusti 2008 Postat 8 augusti 2008 Den blir inte så stor. Och på min är munskivan ofärgad. Och den kommer från Karibien. Jag misstänker din sten är från Bali, Indonesien eller något liknande.Men släktet kan nog vara rätt. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.