Gå till innehåll

Var hitta magnetventil?


Nizztos

Rekommenderade inlägg

Finns det magnetventiler som inte kostar nära tusenlappen? Vill sätta timer på min osmos då det ju händer att man glömmer att den är på :)

Vet att jag kan hitta magnetventil i vitvaror, men har ingen lust att böka med det, så finns det bara de dyra så får man kanske leva med det. Tycker dock de verkar väl dyra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Följdfråga.

Var hittar man en timer? Var på Hornbach och tänkte att det är väl en standardprodukt, men den de hade går bara upp till 60 minuter. Vill ju ha en som klarar 3 timmar.

Pratar alltså "äggklockemodell", typ som man brukar ha till kaffebryggare. Ej en sådan som man sätter regelbundna tider på (typ till belysning).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Följdfråga.

Var hittar man en timer? Var på Hornbach och tänkte att det är väl en standardprodukt, men den de hade går bara upp till 60 minuter. Vill ju ha en som klarar 3 timmar.

Pratar alltså "äggklockemodell", typ som man brukar ha till kaffebryggare. Ej en sådan som man sätter regelbundna tider på (typ till belysning).

Finns kanske enklare modeller men här verkar vara en typ av lösning i alla fall.

http://www.kjell.com/?item=87802&path=239000000,275500000,277500000

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Men "kaffebryggartimern" måste väl aktiveras manuellt varje gång - är det så du har tänkt?

Japp!

Osmos i tvättstuga i källare. Akvarie på övervåning.

Fyller 25l dunkar och släpar upp för trappan :)

Problemet är ju att ibland glömmer jag att jag fyller en dunk, med vatten på golvet som resultat. Ingen katastrof, men onödigt.

Därför vill jag kunna sätta en timer på ca 3.5 timma vilket är lagom för att fylla min dunk.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, jag vet vad du menar :-), men badrumsgolvet är alltid rent.....

Samtidigt skulle jag nog sakna den sköna känslan av att kliva i iskallt vatten mitt i natten när man är uppe och p.....

hehe, just det rummet används inte mitt i natten, men det är lika "skönt" när man yrvaket kommer upp på morgonen och skall in i duschen :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har du något artikelnummer alternativt en sida så vi andra hittar den med?

Jag var också på Clas Ohlson idag och köpte denna timern

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=26003668

2st för 79:-

De har inbyggd nedräkningsfunktion också förutom den vanliga timerfunktionen då.

Kan välja om man vill att något ska starta eller stanna på valfri tid.

Verkar vara ett ok alternativ tycker jag :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det var någon variant av den jag också var inne på. Dock skulle jag vilja ställa in längre tider än 1 h.

Finns två modeller (båda i min länk). En för 60 minuter och en för 6 timmar.

Den elektroniska som Jens länkade har säkert mycket fler möjligheter. Föredrar själv vredet för detta, men det är ju en ren smaksak.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...