Nizztos Postat 9 augusti 2008 Dela Postat 9 augusti 2008 Finns det magnetventiler som inte kostar nära tusenlappen? Vill sätta timer på min osmos då det ju händer att man glömmer att den är på Vet att jag kan hitta magnetventil i vitvaror, men har ingen lust att böka med det, så finns det bara de dyra så får man kanske leva med det. Tycker dock de verkar väl dyra. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 9 augusti 2008 Dela Postat 9 augusti 2008 Låter som en bra grej. Jag har i och för sig min osmos i tvättstugan men det rinner vatten på golvet vid varje påfyllning!Hoppas du får bra tips så kanske jag med nyttjar det. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
DaTrucka Postat 9 augusti 2008 Dela Postat 9 augusti 2008 Det enda ställe jag hittat prisvärda magnetventiler är på en skrot för vitvaror, själv skruvade jag loss en från en gammal tvättmaskin på 10 minuter, funkar klockrent. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Nizztos Postat 9 augusti 2008 Författare Dela Postat 9 augusti 2008 Följdfråga.Var hittar man en timer? Var på Hornbach och tänkte att det är väl en standardprodukt, men den de hade går bara upp till 60 minuter. Vill ju ha en som klarar 3 timmar.Pratar alltså "äggklockemodell", typ som man brukar ha till kaffebryggare. Ej en sådan som man sätter regelbundna tider på (typ till belysning). Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jens Netteberg Postat 9 augusti 2008 Dela Postat 9 augusti 2008 Följdfråga.Var hittar man en timer? Var på Hornbach och tänkte att det är väl en standardprodukt, men den de hade går bara upp till 60 minuter. Vill ju ha en som klarar 3 timmar.Pratar alltså "äggklockemodell", typ som man brukar ha till kaffebryggare. Ej en sådan som man sätter regelbundna tider på (typ till belysning).Finns kanske enklare modeller men här verkar vara en typ av lösning i alla fall.http://www.kjell.com/?item=87802&path=239000000,275500000,277500000 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 9 augusti 2008 Dela Postat 9 augusti 2008 Men "kaffebryggartimern" måste väl aktiveras manuellt varje gång - är det så du har tänkt? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Nizztos Postat 9 augusti 2008 Författare Dela Postat 9 augusti 2008 Men "kaffebryggartimern" måste väl aktiveras manuellt varje gång - är det så du har tänkt?Japp!Osmos i tvättstuga i källare. Akvarie på övervåning.Fyller 25l dunkar och släpar upp för trappan Problemet är ju att ibland glömmer jag att jag fyller en dunk, med vatten på golvet som resultat. Ingen katastrof, men onödigt.Därför vill jag kunna sätta en timer på ca 3.5 timma vilket är lagom för att fylla min dunk. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 9 augusti 2008 Dela Postat 9 augusti 2008 Jo, jag vet vad du menar :-), men badrumsgolvet är alltid rent.....Samtidigt skulle jag nog sakna den sköna känslan av att kliva i iskallt vatten mitt i natten när man är uppe och p..... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Nizztos Postat 10 augusti 2008 Författare Dela Postat 10 augusti 2008 Jo, jag vet vad du menar :-), men badrumsgolvet är alltid rent.....Samtidigt skulle jag nog sakna den sköna känslan av att kliva i iskallt vatten mitt i natten när man är uppe och p.....hehe, just det rummet används inte mitt i natten, men det är lika "skönt" när man yrvaket kommer upp på morgonen och skall in i duschen Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 10 augusti 2008 Dela Postat 10 augusti 2008 hehe, just det rummet används inte mitt i natten, men det är lika "skönt" när man yrvaket kommer upp på morgonen och skall in i duschen :-), vänta några år till....... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Nizztos Postat 10 augusti 2008 Författare Dela Postat 10 augusti 2008 :-), vänta några år till.......Ha, det är inte det det beror på. Finns ingen toalett i det rummet Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Nizztos Postat 10 augusti 2008 Författare Dela Postat 10 augusti 2008 Klas i sjön till räddning på timern (hade en som gick upp till 6 timmar).Magnetventil köper jag nog från kontinenten. Finns för 200 riksdaler där och det kan ju vara värt en chansning. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 10 augusti 2008 Dela Postat 10 augusti 2008 Klas i sjön till räddning på timern (hade en som gick upp till 6 timmar)...Har du något artikelnummer alternativt en sida så vi andra hittar den med? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jens Netteberg Postat 10 augusti 2008 Dela Postat 10 augusti 2008 Har du något artikelnummer alternativt en sida så vi andra hittar den med?Jag var också på Clas Ohlson idag och köpte denna timernhttp://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=260036682st för 79:-De har inbyggd nedräkningsfunktion också förutom den vanliga timerfunktionen då.Kan välja om man vill att något ska starta eller stanna på valfri tid.Verkar vara ett ok alternativ tycker jag Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Nizztos Postat 10 augusti 2008 Författare Dela Postat 10 augusti 2008 Den jag valde var: http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=20673187Kände att enkelt är bäst för detta. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 10 augusti 2008 Dela Postat 10 augusti 2008 Det var någon variant av den jag också var inne på. Dock skulle jag vilja ställa in längre tider än 1 h. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jens Netteberg Postat 10 augusti 2008 Dela Postat 10 augusti 2008 Det var någon variant av den jag också var inne på. Dock skulle jag vilja ställa in längre tider än 1 h.Den jag köpte ställer du valfri tid för nedräkning. Från 1 sekund till hur många timmar du nu vill.Enkel att använda. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Nizztos Postat 10 augusti 2008 Författare Dela Postat 10 augusti 2008 Det var någon variant av den jag också var inne på. Dock skulle jag vilja ställa in längre tider än 1 h.Finns två modeller (båda i min länk). En för 60 minuter och en för 6 timmar.Den elektroniska som Jens länkade har säkert mycket fler möjligheter. Föredrar själv vredet för detta, men det är ju en ren smaksak. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.