Gå till innehåll

Nystartat väggnanokar!!!


Guest saltishenke

Rekommenderade inlägg

Guest saltishenke

Såg i morse att skummaren jobbat på bra massor av junk i koppen så allt funkar bra tror inte att jag behöver uppdatera till t5 efter allt värdena är ok !

Mer bilder kommer snart då jag bara ska dölja lite sladdar mm sen ska jag inhandla lite till sten och ny filtermedia sen är allt klart och en utförlig beskrivning kommer från början till start...

Men som sagt ni som funderar på att bygga så är det inte så lätt och jag kan säga att det behövs en del specialverktyg diamant borr,gångjärnsfräs,glasskärare,glasvinkel men jag har alla. Mdf får du kappad på bygghandeln.Då Jag har jobbat på akvarieservice så har jag byggt några st vägg kar .....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 50
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Guest saltishenke

Fick en shock i dag när jag såg denna i karet va f*n e det för något jag vet att det är en räka men vilken sort ? den är ca 2,5 cm lång har inga klor utan det ser ut som solfjädrar som den sitter och viftar med typ som en rörmask,,,,,,,,

pict0432yk7.th.jpg

letat febrilt på nätet men av vad jag kan komma på är en sötvattensräka ?? men var f*n kommer den ifrån då och hur kan den leva i så salt vatten då ??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest saltishenke

Ingen som vet vad det är för räka ? nu sitter den i mitten på en siliconskarv och filtrerar vatten ser det ut som och den har ändrat färg nästan röd med en vit rand på ryggen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest saltishenke

Ja det kan det vara !

den lever fortfarande men gömmer sig kommer fram på natten nu bara.

Har ett nytt väggakvarium på g dubbelt så stort allt e klart men det ska bara byggas ihop och denna gången kommer det utförliga bilder från start till slut och jag ska försöka få med all info och alla priser, mått mm........

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nja jag vet ett det finns filtrerande räkor med enbart TV-antenns armar som den för fram å tillbaka för att hitta nått ätbart och för den hela tiden mot munnen. Är en trevlig räka med dess beteende.

Att den enbart kommer fram på natten är att den ej har någon klo att försvara sig med

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest saltishenke

Hej alla har kollat alla värden allt ok fick en hammarkorall idag av en polare mycket fin ska hämta rörmask och räka i morn ..

den konstiga räkan blev uppäten av min eremit igår *

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...
  • 4 veckor senare...
Nyfiken fråga; hur tycker du att skummaren funkade? Släppte den returbubblor?

Det kan jag svara på!

För denna skummare sitter numera i min sump till mitt 18l nano

inga micro bubblor kommer ut, där är en fälla som funkar fint, tänk bara på att rengöra skumfiltert ofta.....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest saltishenke

Var mitt vägg kar nu e det bild på mickes 450 kar där mina gamla småtingar bor och hans sssssstttttoooooorrrrraaaaaa sebae bor hos mig nu i ett av mina 2 juwel lido.........

Väggkaret har ny ägare !

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...