Guest saltishenke Postat 13 augusti 2008 Postat 13 augusti 2008 Såg i morse att skummaren jobbat på bra massor av junk i koppen så allt funkar bra tror inte att jag behöver uppdatera till t5 efter allt värdena är ok !Mer bilder kommer snart då jag bara ska dölja lite sladdar mm sen ska jag inhandla lite till sten och ny filtermedia sen är allt klart och en utförlig beskrivning kommer från början till start...Men som sagt ni som funderar på att bygga så är det inte så lätt och jag kan säga att det behövs en del specialverktyg diamant borr,gångjärnsfräs,glasskärare,glasvinkel men jag har alla. Mdf får du kappad på bygghandeln.Då Jag har jobbat på akvarieservice så har jag byggt några st vägg kar .....
Guest saltishenke Postat 13 augusti 2008 Postat 13 augusti 2008 Fick en shock i dag när jag såg denna i karet va f*n e det för något jag vet att det är en räka men vilken sort ? den är ca 2,5 cm lång har inga klor utan det ser ut som solfjädrar som den sitter och viftar med typ som en rörmask,,,,,,,,letat febrilt på nätet men av vad jag kan komma på är en sötvattensräka ?? men var f*n kommer den ifrån då och hur kan den leva i så salt vatten då ??
Guest saltishenke Postat 13 augusti 2008 Postat 13 augusti 2008 Ingen som vet vad det är för räka ? nu sitter den i mitten på en siliconskarv och filtrerar vatten ser det ut som och den har ändrat färg nästan röd med en vit rand på ryggen.
stigigemla Postat 13 augusti 2008 Postat 13 augusti 2008 Jag tror du skall vänta med att försöka bestämma arten till dess den bytt skal åtminstone en gång. Det kan till och med vara en vanlig putsarräka som förlorat klorna under transporterna.
Guest saltishenke Postat 15 augusti 2008 Postat 15 augusti 2008 Ja det kan det vara !den lever fortfarande men gömmer sig kommer fram på natten nu bara.Har ett nytt väggakvarium på g dubbelt så stort allt e klart men det ska bara byggas ihop och denna gången kommer det utförliga bilder från start till slut och jag ska försöka få med all info och alla priser, mått mm........
wrang Postat 15 augusti 2008 Postat 15 augusti 2008 Nja jag vet ett det finns filtrerande räkor med enbart TV-antenns armar som den för fram å tillbaka för att hitta nått ätbart och för den hela tiden mot munnen. Är en trevlig räka med dess beteende.Att den enbart kommer fram på natten är att den ej har någon klo att försvara sig med
Guest saltishenke Postat 17 augusti 2008 Postat 17 augusti 2008 Hej alla har kollat alla värden allt ok fick en hammarkorall idag av en polare mycket fin ska hämta rörmask och räka i morn ..den konstiga räkan blev uppäten av min eremit igår *
Skinner Postat 25 augusti 2008 Postat 25 augusti 2008 Är det inte dags att komma med mer info om karet nu...?
Guest saltishenke Postat 16 oktober 2008 Postat 16 oktober 2008 lite mer bilder innan jag lägger ner för start av mitt stora !!Akvariet har funkat perfekt sen uppstart inga probs what so ever......
ramq Postat 12 november 2008 Postat 12 november 2008 Nyfiken fråga; hur tycker du att skummaren funkade? Släppte den returbubblor?
Flöne Postat 12 november 2008 Postat 12 november 2008 Nyfiken fråga; hur tycker du att skummaren funkade? Släppte den returbubblor?Det kan jag svara på!För denna skummare sitter numera i min sump till mitt 18l nanoinga micro bubblor kommer ut, där är en fälla som funkar fint, tänk bara på att rengöra skumfiltert ofta.....
stoffe Postat 12 november 2008 Postat 12 november 2008 Tjena,sjyst kar och en super intressant lösning på nanoglas, men jag hoppas att bilden är ett foto-montage för inte har du väl stoppat i 2 nemos i ett 30liters vattenglas?/Stoffe
Micke.T Postat 13 november 2008 Postat 13 november 2008 Denna fråga kan ja svara på!!!!Dessa 2st nemos simmar idag i mitt 450l kar så dom har fått gott om plats att sträcka sig på. deras anemon är som en barn pizza....rena hotellet. Synd den inte kom med i bild. den har gömt sig i hörnet.
Micke.T Postat 13 november 2008 Postat 13 november 2008 Tack...men långt från färdig med det. får kanske göra en uppdatering med lite bilder sen vid tillfälle
Guest saltishenke Postat 13 november 2008 Postat 13 november 2008 Var mitt vägg kar nu e det bild på mickes 450 kar där mina gamla småtingar bor och hans sssssstttttoooooorrrrraaaaaa sebae bor hos mig nu i ett av mina 2 juwel lido.........Väggkaret har ny ägare !
Micke.T Postat 14 november 2008 Postat 14 november 2008 Har du kvar dom asen henke.......trodde du hottat ut dom marodörerna
Guest saltishenke Postat 14 november 2008 Postat 14 november 2008 Ja ska *L* dom har ju kostat lite pengar !!!
Micke.T Postat 14 november 2008 Postat 14 november 2008 Ja dom kostade mig ett par tusen ihihihihihihi. något skoj som börjat växa i karet som behöver ansas lite....LOL
Guest saltishenke Postat 14 november 2008 Postat 14 november 2008 Snart e det time jag hör av mig själv då ?
Rekommenderade inlägg