jontebgood22 Postat 10 augusti 2008 Postat 10 augusti 2008 Hej på er...Är det ngn där ute som testat att borra ett Juwel kar? Jag har ett och funderar på att borra det.. men är lite rädd att det är härdat glas i det....MVHJ Citera
_Manne_ Postat 10 augusti 2008 Postat 10 augusti 2008 du kan säkert läsa dig till vilket glas det är på juwels hemsida.. mvh manne Citera
Nizztos Postat 10 augusti 2008 Postat 10 augusti 2008 Prova att söka lite på forumet. Jag är nästan helt säker på att jag läst någon tråd här där folk har borrat. Citera
Tenkare Postat 10 augusti 2008 Postat 10 augusti 2008 Nu är jag inte 100% säker, men härdat glas i ett akvarium är inte lämpligt. Härdat glas+tryck+lätt smäll=katastrof. Så har jag fått det förklarat för mig iaf. Citera
_Manne_ Postat 10 augusti 2008 Postat 10 augusti 2008 som jag fattat det så är det float glas.. men ej säker.. Citera
Tenkare Postat 10 augusti 2008 Postat 10 augusti 2008 jag har övat med dremmel, hade en del spillbitar på 6-8mm. Med vatten och liten diamantklinga så gick det bra.Finns någon här som har foto på när han gjorde samma. Sök. Citera
jontebgood22 Postat 10 augusti 2008 Författare Postat 10 augusti 2008 Jag sökte men hittade ingen som skrev att han faktiskt borrat ett Juwel. men du gjorde det alltså Christan? borrade ett Juwel i botten? Citera
ramq Postat 11 augusti 2008 Postat 11 augusti 2008 Det är INTE härdat glas i Juwel-kar. (Eller andra fabrikstillverkade kar heller för den delen)Som Tenkare skrev så är det rent utav dumdristing om någon skulle få för sig att bygga akvarium med härdat glas... Citera
jontebgood22 Postat 11 augusti 2008 Författare Postat 11 augusti 2008 Coolt. Då kan jag borra det. Jag är trött på att ha en massa saker som hänger i karet. det är så himmla fult. Bättre borra det och ha en mindre sump i bänken under....Tack för svaren Citera
Tenkare Postat 11 augusti 2008 Postat 11 augusti 2008 Har inte borrat ett juvel, men min gamla kub jag egentligen skulle haft till saltvatten som min fru körde emot med dammsugaren så rutan sprack. Citera
Ricke Postat 11 augusti 2008 Postat 11 augusti 2008 var ju någon som köpte ett juvel med trasig botten och ett härdat glas går i tusen småbitar genom hela rutan när det väl går söder, blir inte en spricka Citera
jontebgood22 Postat 12 augusti 2008 Författare Postat 12 augusti 2008 ok. DÅ är det iaf konstaterat att det skall gå att borra det är det viktiga! tack för svar!! Nu gäller det bara at¨t våga göra det! Citera
Tenkare Postat 12 augusti 2008 Postat 12 augusti 2008 var ju någon som köpte ett juvel med trasig botten och ett härdat glas går i tusen småbitar genom hela rutan när det väl går söder, blir inte en sprickahärdat går i tusentals bitar, har ibland fått sändningasr på jobb som inte behandlats varsamt. Det blir mycket att sopa om man får för sig att öppna en förpackning det står glas på men är böjbar åt alla håll. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.