Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Nu är jag inte 100% säker, men härdat glas i ett akvarium är inte lämpligt.

Härdat glas+tryck+lätt smäll=katastrof. Så har jag fått det förklarat för mig iaf.

Postat

jag har övat med dremmel, hade en del spillbitar på 6-8mm. Med vatten och liten diamantklinga så gick det bra.

Finns någon här som har foto på när han gjorde samma. Sök.

Postat

Det är INTE härdat glas i Juwel-kar. (Eller andra fabrikstillverkade kar heller för den delen)

Som Tenkare skrev så är det rent utav dumdristing om någon skulle få för sig att bygga akvarium med härdat glas...

Postat

var ju någon som köpte ett juvel med trasig botten och ett härdat glas går i tusen småbitar genom hela rutan när det väl går söder, blir inte en spricka

Postat
var ju någon som köpte ett juvel med trasig botten och ett härdat glas går i tusen småbitar genom hela rutan när det väl går söder, blir inte en spricka

härdat går i tusentals bitar, har ibland fått sändningasr på jobb som inte behandlats varsamt. Det blir mycket att sopa om man får för sig att öppna en förpackning det står glas på men är böjbar åt alla håll.

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...