mano Postat 14 maj 2009 Postat 14 maj 2009 Skall be honom kolla på min contoler om man kan få den att gå ner mer än vad som är lägsta hastighet nu den har ett register på från 30% till 100% hade viljat att den gick ner till kanske 10% skulle bli mer skillnad när den pulsar dåOm du pratar om singlecontrollern till tunzepumpen så går det inte att styra den under 30% för då går den automatiskt ner till 0%, om du vill ha mer effekt av pulserandet så titta i min tråd Singelcontroller ombyggd till Waveboxcontroller, där just det utnyttjas.
john.w Postat 14 maj 2009 Författare Postat 14 maj 2009 Om du pratar om singlecontrollern till tunzepumpen så går det inte att styra den under 30% för då går den automatiskt ner till 0%, om du vill ha mer effekt av pulserandet så titta i min tråd Singelcontroller ombyggd till Waveboxcontroller, där just det utnyttjas.Precis så hade jag viljat ha det och det gör inget om pumpen maxar 95% jag får skriva ut den sidan å gå ner till radionissen här nere, Jag är ju van att jobba med svets å slägga å jag tror inte att det funkar så bra på den prylen
john.w Postat 21 maj 2009 Författare Postat 21 maj 2009 controlern blev helt perfekt man får den att precis inte stanna till fullt flås så nu gungar anemonen och polyperna på mina koraller så fint så
john.w Postat 24 maj 2009 Författare Postat 24 maj 2009 senaste inköp är en 3cm stor picasso tryckare och en liten naso som verkar funka bra till mina alger. Jag var tveksam om den skulle äta röda alger och caulerpa men det slingker ner fint
Benighted Postat 24 maj 2009 Postat 24 maj 2009 När får vi se helkarsbilder då? du har ju massa mumma i karet så man vill ju gärna se helheten
john.w Postat 24 maj 2009 Författare Postat 24 maj 2009 Ja här kommer lite bilder nason ville inte vara med å jag klandrar han inte för han har ju bara varit i nån timma eller så bara hoppas att han gör sitt jobb
_Manne_ Postat 24 maj 2009 Postat 24 maj 2009 kommer inte picasson att käka upp dina spser också ? eller har jag helt fel för mig att det är en korall krossare ?mvh manne
Benighted Postat 24 maj 2009 Postat 24 maj 2009 Synd att picasson inte är revsäker, är ju så underbart vackra i sin teckning Nason kommer inte gå helt hungrig ser jag *ler*. Kommer nog ordna sig med den, i.a.f. från vad man hört om dem .
john.w Postat 25 maj 2009 Författare Postat 25 maj 2009 ang picasson så får jag göra mig av med den när den växt till sig nu rör den inte ett skit
john.w Postat 26 maj 2009 Författare Postat 26 maj 2009 Ja den är allt fin. Nason går inte direkt hungrig här men jag hjälpte han lite på traven idag ska se om de håller sig eller om det växer igen då kanske det är läge för 4st naso som får äta rent sen får man lämna tillbaka 3 å ha en som underhåller
john.w Postat 26 maj 2009 Författare Postat 26 maj 2009 Ja ingen dum idé. Nja 4st naso var faktiskt lite ironi är ju inte helt lätt å få ut dom sen det märks att dom är byggda för fart min älskar pulsen på tunzepumpen i början trodde jag att han hade slagit i skallen för han gjorde exakt samma tur om å om igen men sen kom jag på att han bara ville simma i lite strömt vatten han kanske tränar
_Manne_ Postat 27 maj 2009 Postat 27 maj 2009 en bild på nason hade varit kul john.!jag hade inte vågat släppa i en picasso i mitt kar..mvh manne
john.w Postat 27 maj 2009 Författare Postat 27 maj 2009 en bild på nason hade varit kul john.!jag hade inte vågat släppa i en picasso i mitt kar..mvh manneFegis
_Manne_ Postat 4 juni 2009 Postat 4 juni 2009 en liten bild på Nason hade varit kul nu john.! har väntat tålmodigt nu vill gärna se denna alg rensare.!mvh manne
john.w Postat 5 juni 2009 Författare Postat 5 juni 2009 en liten bild på Nason hade varit kul nu john.! har väntat tålmodigt nu vill gärna se denna alg rensare.!mvh manneJajjamän det kommer, jobbar för tillfället dygnet runt så det kanske tar nån vecka eller så
_Manne_ Postat 5 juni 2009 Postat 5 juni 2009 Jajjamän det kommer, jobbar för tillfället dygnet runt så det kanske tar nån vecka eller såfår väl vänta lite till då.!mvh manne
_Manne_ Postat 11 juli 2009 Postat 11 juli 2009 Jajjamän det kommer, jobbar för tillfället dygnet runt så det kanske tar nån vecka eller sånu måste det ha gått ett par veckor..mvh manne
_Manne_ Postat 14 augusti 2009 Postat 14 augusti 2009 nu har det gått ett par veckor till john.! mvh manne
john.w Postat 15 augusti 2009 Författare Postat 15 augusti 2009 nu har det gått ett par veckor till john.! mvh manneJa jag får inte tiden att räcka till riktigt har kört 16 timmarsdagar och lördag söndag ett tag nu men snart börjar det lugna sig och då skall jag ta tag i karet. Har dragit ner på ljuset som gett posetiva reaktioner på dom röda algerna. Jag var å handlade en rosa zoantus i veckan det kändes som evigeter sedan jag var inne i en zooaffär å sist jag var där var det för att leverera en ställning jag gjort.
Illustratören Postat 21 augusti 2009 Postat 21 augusti 2009 Wow! De va allt ett gäng grymt snygga knappar!Gillar macroalgerna.
john.w Postat 14 april 2010 Författare Postat 14 april 2010 Ja det var ett tag sedan man skrev här Jag har köpt 2 nya fiskar som jag tycker är skitfina och kunde inte låta bli det är taenianotus triacanthus och i samma veva gjorde jag mig av med min tryckare kjesarn och jordgubbsfisken. Jag har också investerat i en akvariedator och det var ingen helt onödig pryl för man får rätt bra koll på värden och temp
_Manne_ Postat 14 april 2010 Postat 14 april 2010 nice bilder john, var ju ett tag sen sist.. vad är det nu för dator du skaffat dig o vilka värden är det du har koll på via den ?mvh manne
john.w Postat 14 april 2010 Författare Postat 14 april 2010 aquatronic den kollar ph temp nivå salthalt vet inte om den kan kolla mer grejer
Rekommenderade inlägg