Gå till innehåll

John´s RSM


john.w

Rekommenderade inlägg

  • Svar 277
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Hej

Vill du lägga ut en bild på hur det blev med deltecen?

Du funderade aldrig på att sätta en mce 300? den e lite mindre?

ministeriet här hemma tycker också att jag ska prioritera ett visst oväsen..

Hej!

Självklart kommer det en bild och du får gärna svänga förbi å kolla live om du vill. Var i Götet bor du?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tänkte mest om det var strul med produkten som gjorde att man drog in den typ..

lär ju bli till att köpa en ny då jag inte sett en ända annons med sådan i begagnat läge.

planen är ju även en typ aquamedic 1*150w + 2*24w ramp.. så då blir den en hög med cash..

mvh manne

Varför tar du inte 1x250w + 2x24w prisskilnaden är väl inte många kronor vet att det inte var det på min iallafall

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ser riktigt bra ut.! nu finns det inte mycket kvar du kan hitta på..

mvh manne

Nä det har du nog rätt i manne skulle väl vara att modda skåpet för kylaren då men sen blir det nog stopp då kanske man kan koncentrera sig på det som ska vara i burken istället

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

kan uppleva att det räcker med 150w, hänger inte på pengarna i det fallet..

men man vet aldrig vad det blir i slutändan.!

mvh manne

Jag hade inte tvekat på 250w var lite rädd att det skulle bli för ljust men jag ångrar mig absolut inte

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej John,

jag googlade deltec mce 500, då fick jag bilder på mce 600, fast jag märkte det inte.. och mce 600 har samma layout som mce 300, men, det är en mc 500 du har va?

jag bor i partille, vid allum, självdå, ?

Jag är absolut sugen på att komma förbi och titta, jag ska skriva en tråd om mitt rsm också, moddar också lite..

men.. alltså, med mc500, då blir det tystare? mkt tystare?

hur många centimeter frigång har du under mc500? eller hur går ditt flöde i sumpen?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej John,

jag googlade deltec mce 500, då fick jag bilder på mce 600, fast jag märkte det inte.. och mce 600 har samma layout som mce 300, men, det är en mc 500 du har va?

jag bor i partille, vid allum, självdå, ?

Jag är absolut sugen på att komma förbi och titta, jag ska skriva en tråd om mitt rsm också, moddar också lite..

men.. alltså, med mc500, då blir det tystare? mkt tystare?

hur många centimeter frigång har du under mc500? eller hur går ditt flöde i sumpen?

Själv bor jag i skintebo strax söder om hovås

Frugan var överlycklig att det inte var sånt oväsen från karet å det är ju alltid ett gott tecken

Jag har väl ca 10cm frigång under skummaren

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

okej.

men då går inte mc500 lika djupt som rsm skummaren..? och, hur mycket moddade du för att få in den? är den lika bred? de glasbitarna som rsm skummaren spårar mot, de är inte ivägen?

intressant, jag visste inte att man kunde byta skummaren så smidigt, sen.. vad det gäller körningen, du skummar hela tiden? mc500 låter som den riktar sig till 500´liters kar.. så den verkar lite överdimensionerad.. ? men detta är inget som du ser som problem?

Hehe. som sagt, frugan vill att jag ska tysta mitt reaplan i teverummet.. men jag vet inte.. 3000 spänn är mycket pengar.. jag tillhörde de som köpte rsm vid utförsäljningen nu...

Intressant i alla fall.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

okej.

men då går inte mc500 lika djupt som rsm skummaren..? och, hur mycket moddade du för att få in den? är den lika bred? de glasbitarna som rsm skummaren spårar mot, de är inte ivägen?

intressant, jag visste inte att man kunde byta skummaren så smidigt, sen.. vad det gäller körningen, du skummar hela tiden? mc500 låter som den riktar sig till 500´liters kar.. så den verkar lite överdimensionerad.. ? men detta är inget som du ser som problem?

Hehe. som sagt, frugan vill att jag ska tysta mitt reaplan i teverummet.. men jag vet inte.. 3000 spänn är mycket pengar.. jag tillhörde de som köpte rsm vid utförsäljningen nu...

Intressant i alla fall.

john tog bort glaslisterna för att få dit mce500an..

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

okej.. jag tror jag läste något om det. men jag letade bland inläggen.. och när man letar efter något.. då hittar man det aldrig...

båda spårlisterna pratar vi om? behöll du/han de i bottnen? för att mc500 måste väl vila på något för att tillåta strömning under?

det är många frågor nu, men, john, går mc500'n högre än RSM-skummaren? tänker på om man fortfarande kan använda det designade locket som täcker hela akvariet.. och gör det som en trevlig möbel att titta på.. och som får hela karet att resonanssvänga som en jet-motor..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

okej.. jag tror jag läste något om det. men jag letade bland inläggen.. och när man letar efter något.. då hittar man det aldrig...

båda spårlisterna pratar vi om? behöll du/han de i bottnen? för att mc500 måste väl vila på något för att tillåta strömning under?

det är många frågor nu, men, john, går mc500'n högre än RSM-skummaren? tänker på om man fortfarande kan använda det designade locket som täcker hela akvariet.. och gör det som en trevlig möbel att titta på.. och som får hela karet att resonanssvänga som en jet-motor..

båda listerna måste bort,, sen som john skrev innan i tråden så gick ett av glaslisterna av lite smidigt så jag antar att skummaren vilar på den nu.. av bilden o dömma så kan du inte ha kvar det inre locket över skummaren..

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...