Gå till innehåll

John´s RSM


john.w

Rekommenderade inlägg

Pumpen fick sitta innan skummaren och utloppet där returpumparna sitter

då får vi snacka lite teori igen.. skulle man inte kunna skippa en av returpumparna och sätta utflödet från kylaren där istället ? säkert en del meck för att få allt o passa men jag tror du förstår vad jag menar..

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 277
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

då får vi snacka lite teori igen.. skulle man inte kunna skippa en av returpumparna och sätta utflödet från kylaren där istället ? säkert en del meck för att få allt o passa men jag tror du förstår vad jag menar..

mvh manne

Jo men då får pumpen suga istället för att trycka och skulle det komma in en luftbubbla så är det kört

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo men då får pumpen suga istället för att trycka och skulle det komma in en luftbubbla så är det kört

du missförstår mig nog.. du har din kylarpump innan skummaren.. som trycker ner vatten till kylaren.. sen utloppet från kylaren skulle man kopplat på en bit rör ut genom ena hålet där en av returpumparna skulle ha suttit.

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

du missförstår mig nog.. du har din kylarpump innan skummaren.. som trycker ner vatten till kylaren.. sen utloppet från kylaren skulle man kopplat på en bit rör ut genom ena hålet där en av returpumparna skulle ha suttit.

mvh manne

Nu är kontoret med igen ja så kan man absolut göra. Får bli mitt nästa projekt

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är kontoret med igen ja så kan man absolut göra. Får bli mitt nästa projekt

då borde du få ett mer korrekt flöde för zeovit stenen , plus att nivån i returpumpsfacket borde bli bättre samt att den pumpen du har till kylaren är troligtvis kraftigare än en returpump, så det borde bli mer flöde i visningsdelen. att du inte har tänkt ut deet innan.. :)

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
Har hänt lite i karet skaffat en tubastrea och ersatt en pump med kylarpumpen samt satt dit en hydroflow blev rätt bra faktiskt. Här kommer lite bilder på min anemon,duncan och en montepora som leif här på forumet skall ha

Snygga bilder john.

hur gjorde du nu rent praktiskt med slangen från kylaren ?

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Snygga bilder john.

hur gjorde du nu rent praktiskt med slangen från kylaren ?

mvh manne

2 rörstumpar 12mm och en 12mm böj limma och på med slangen, Böjen igenom det befintliga hålet och på med 12mm anslutningen som följer med hydroflowen

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hittade min anemon på väg in i sumpen imorse halva på ena sidan gallret och andra halvan på andra sidan gallret tog mig en halvtimme å mecka loss han. Men jag tror han klarade sig rätt bra för han har blossat upp sig fint men det är klart lite men fick han väl

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hittade min anemon på väg in i sumpen imorse halva på ena sidan gallret och andra halvan på andra sidan gallret tog mig en halvtimme å mecka loss han. Men jag tror han klarade sig rätt bra för han har blossat upp sig fint men det är klart lite men fick han väl

var ju kul att anemonen verkar klara sig.! , gick vatten nivån upp i visningsdelen då när anemonen typ blockade halva ? kanske inte tänkte på det..

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

låter som teknik gurun har lugnat ner sig lite nu..! :)

mvh manne

Jag har inte köpt nåt som inte tillfört karet något än men en GHL dator med deras kylare hade varit riktigt roligt och en ljusdator till rampen hade varit kul men då börjar det bli dyrt på riktigt

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...