Gå till innehåll

John´s RSM


john.w

Rekommenderade inlägg

  • Svar 277
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

  • 2 veckor senare...

Min duncan och catalaphyllia har varit ledsen ett tag nu men efter samrådan med Ted och Thomas Ländström så kom dom fram till att navarcus och acantops inte är lyckat med LPS. Har slängt över en korg över catalaphyllian som redan har visat att det blev bättre. Köpte pohls extra och slängde i och jag får faktiskt säga att det medlet funkade perfekt min duncan kom ut mycket mer och så röd som monteporan var så kunde man inte tro det var samma korall

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...
  • 1 månad senare...

Ja det har hänt lite sen sist lite mera koraller och mitt dagsköp var en blå zoantus som jag tyckte var grymt snygg. Min navarcus har dött dessvärre vilket var riktigt tråkigt vet inte vad som hände helt plötsligt ville han bara dö

post-1321-14468917310707_thumb.jpg

post-1321-14468917310835_thumb.jpg

post-1321-14468917310962_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Läckra knappar :)

Ja jag gillar dom skarpt är väl inte helt vanliga i Sverige om jag förstod Ted rätt. Jag har 3 kolonier utspridda på en sten och tanken är att köpa fler sorter och blanda på den stenen

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag blir inte av med caulerpan och dom röda algerna någon som har en idé? jag har börjat dosera mer zeostart om det är så att det finns mer näringsämnen som skall bort och jag doserar mindre av pohls extra

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

det var ett tag sen nu john. kul att du är med oss igen..! har ju inte haft någon att tragga teknik med..!

coola polyper.! men gissar att dom inte var gratis hos ted..! :) :)

mvh manne

Nä gratis var dom inte men allt som är udda kostar ju tyvärr lite extra. Köpte en single controler till min tunze med kul med lite vågrörelse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nä gratis var dom inte men allt som är udda kostar ju tyvärr lite extra. Köpte en single controler till min tunze med kul med lite vågrörelse

prata inte om det.. själv har man en seio klump a 2000L som jag kallar fulpump..

en smidig 6055'a med controller är så långt borta... suck :):död:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hade viljat ha en akvariedator men kan inte riktikt motivera en sån för att styra en pump. Nästa grej på önskelistan är en ljusdator till min lampa men dom är ju så satans dyra

om din belysning verkligen kan dimma ner till nästan noll så hade det varit ganska coolt med en sådan grunka om man kan dra ut på effekten lite så det tar typ en timme kanske från max till min.

är det möjligt att dimma ner blåa ljuset också ? , inte bara Mh'n ? då är det väl bara att springa bort till ted med visakortet..

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

om din belysning verkligen kan dimma ner till nästan noll så hade det varit ganska coolt med en sådan grunka om man kan dra ut på effekten lite så det tar typ en timme kanske från max till min.

är det möjligt att dimma ner blåa ljuset också ? , inte bara Mh'n ? då är det väl bara att springa bort till ted med visakortet..

mvh manne

Tror att den "grunkan" kostade mellan 7 8 tusingar men den är jäv..gt cool då den dimmar både MH T-5 och månljus man får månljuset enligt den cykeln månen går i ända nackdelen med den är att är den släckt så finns ingen knapp för att tända den utan man måste ändra i programmet å sedan sätta tillbaks.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tror att den "grunkan" kostade mellan 7 8 tusingar men den är jäv..gt cool då den dimmar både MH T-5 och månljus man får månljuset enligt den cykeln månen går i ända nackdelen med den är att är den släckt så finns ingen knapp för att tända den utan man måste ändra i programmet å sedan sätta tillbaks.

du får väl på ted så du får ett bra pris, så gott det nu går. sen är det bara att betala o se glad ut.

finns det konkurerande datorer typ GHL Profilux som också funkar till lampan ?, isf kan ju daton kopplas till så mycket mer kanske, inkl 6055an osv.. doserpumpar mm.

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

du får väl på ted så du får ett bra pris, så gott det nu går. sen är det bara att betala o se glad ut.

finns det konkurerande datorer typ GHL Profilux som också funkar till lampan ?, isf kan ju daton kopplas till så mycket mer kanske, inkl 6055an osv.. doserpumpar mm.

mvh manne

Ja Teds priser är det absolut inget fel på han säljer skivanemoner för en 3e del av vad dom brukar kosta och jag tror att jag får ett bra pris på den. Funkar inte med något annat än sfiligois egna dator tyvärr

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja Teds priser är det absolut inget fel på han säljer skivanemoner för en 3e del av vad dom brukar kosta och jag tror att jag får ett bra pris på den. Funkar inte med något annat än sfiligois egna dator tyvärr

då antar jag att sfiligois dator är bara till för ljuset, lite trist om så är fallet.

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

då antar jag att sfiligois dator är bara till för ljuset, lite trist om så är fallet.

mvh manne

precis så är det går inte ha till något annat om inte min polare som är radio å tele ingenjör kan bygga om den på något sätt. Skall be honom kolla på min contoler om man kan få den att gå ner mer än vad som är lägsta hastighet nu den har ett register på från 30% till 100% hade viljat att den gick ner till kanske 10% skulle bli mer skillnad när den pulsar då

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...