Gå till innehåll

Deltec 1060 skummar inte riktigt


jontebgood22

Rekommenderade inlägg

Hej

Har en deltec 1060 skummare som står i ett kar.. den skummar men skummet når inte upp till skummarkoppen. ... den står med ca 15-20 cm vatten ljup... enligt manualen .. men hittills har den inte skummat upp ngt i koppen efter flera veckor... är det fel på den eller vad gör jag fel? skall den djupare eller grundare? att j ag fråågar ist för att testa är för det är lite svårt att lyfta ur den..fö ratt fåå ngt under den atm... så lite tips först tas gärna emot..

Tack

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gissar att det inte blir så bra med bubblor heller. Stämmer det? Om det är så så gissar jag att det är avlagringar där i nedre fästet för silikonslangen. Ta isär og gör rent där. Detta görs ensklast med en provsticka från köket.

Det skulle även kunna vara så att "flärparna" som styr vattencirkulationen vid pumpens utblås kärvar. Gör rent med ättika så att du ser att de byter läge lätt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lite svårt att lista ut var problemet ligger. Jag har aldrig problem med mina 2 Deltec 1060 eller min 1250. Brukar hålla för luftslangen ibland för att se att båda pumparna går på skummarna med 2 pumpar. Om du höjjer vattennivån max i skummaren och öppnar luftkranarna max så borde det skumma över i koppen om allt är som det ska.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns olika pumpar till den skummaren. Det jag vet är att aquabee pumpen kan starta åt olika håll och har därför en "flärp" som styr utblåset. Som jag skrev i första inlägget kan du göra rent dfem med hjälp av ättika så de kan byta ändläge "friktionsfritt". Gör detta vid nästa rengöring.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...