Gå till innehåll

Tmc Pro clear advantage uv55w


shelby67

Rekommenderade inlägg

I dammar använder man UV-C för att hålla vattnet klart. Med andra ord, eliminera svävaralger. Det kräver en bråkdel av den energi som går åt för att döda eller sterilisera de parasiter vi är ute efter nä vi använder UV-C vilket ger att du måste hålla ett mycket lägre flöde för att de ska exponeras för tillräckligt med UV-C.

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

I dammar använder man UV-C för att hålla vattnet klart. Med andra ord, eliminera svävaralger. Det kräver en bråkdel av den energi som går åt för att döda eller sterilisera de parasiter vi är ute efter nä vi använder UV-C vilket ger att du måste hålla ett mycket lägre flöde för att de ska exponeras för tillräckligt med UV-C.

B!

Ok! alltså borde det mer handla om vilket flöde genom uv:en, inte styrkan/storlek på uv:en?

detta borde man ju kunna strypa.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Stigigemla! Sen förstår jag att om jag skulle göra om min damm hemma som är på 25000 liter till en " saltvattensdamm" så begriper jag att det inte skulle fungera! men det är klart det finns dammbaljor att köpa som är på 100 liter, skulle man få den tokiga iden att göra den till en saltvattensbalja ja då kanske tom denna uv-c skulle räcka.

det jag vill få fram är att, det är lite svårt att tolka ditt svar, typ: "hur långt är ett snöre ??"

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ok! alltså borde det mer handla om vilket flöde genom uv:en, inte styrkan/storlek på uv:en?
Definitivt. Men om man kör på ett 9watts UV-C och stryper flödet så att det ger ett önskat resultat kommer parasiterna att leva och frodas i baljan i all evighet. De hinner föröka sig flera gånger innan de hinner bort till UV-C't. Det UV-C du har valt att visa upp fungerar säkert om man sänker flödet. Det är designat för ett högt flöde rakt igenom, och de vi brukar använda är oftast designade så att hela vattenmassan "roterar" runt själva ljuskällan. Om det kommer påverka prestandan i nämnvärd utsträckning vågar jag inte uttala mig om.

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...