Ahab Postat 18 september 2008 Postat 18 september 2008 Ska hämta ett 720 liters ramakvarium i helgen. Någon som vet vad det väger och hur många normalstarka personer som behövs för att bära det? Citera
Tenkare Postat 18 september 2008 Postat 18 september 2008 Jag vet att när jag hämtade mitt så var vi 2 stycken bara. Dom jag köpte det av var 4 när dom hade burit in det. Vi hade en våning att ta ner det och vi bar det på ställningen så man lätt kunde sätta ner det och det blev lättare att bära. Citera
ramq Postat 18 september 2008 Postat 18 september 2008 720L Zooline/Dala väger 115kg. Jag + 2 rediga karlar bar det nedför 3 trappor från min gamla lägenhet. Det är gärna något jag inte gör om... Citera
petnym Postat 18 september 2008 Postat 18 september 2008 Om ni är fyra personer plus eventuell hjälpreda så slipper du nog höra dåliga ursäkter nästa gång du ber dina vänner om hjälp... Ett tips är att att ha band att lyfta med och gärna ett kraftigt rullbord att forsla akvariet på... (Bild från en akvarieflytt).... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.