aerie Postat 28 september 2008 Postat 28 september 2008 Verkar vara många som vill vara med och leka... Citera
Irene M Postat 29 september 2008 Författare Postat 29 september 2008 Verkar vara många som vill vara med och leka...He he! Ja, Spike (hanen) är ju en riktig snygging! Citera
LarsH Postat 1 oktober 2008 Postat 1 oktober 2008 Snyggingar eller ej. Är det, eller skulle det va OK att till en slö, blyg o trött snygging ha 2 st honor i ett 60 l - akavrium. Har nu haft 1 hane o 1 hona i 5 månader, o dom mår bara bra. Släpper ponny's då och då. Citera
Irene M Postat 2 oktober 2008 Författare Postat 2 oktober 2008 Snyggingar eller ej. Är det, eller skulle det va OK att till en slö, blyg o trött snygging ha 2 st honor i ett 60 l - akavrium. Har nu haft 1 hane o 1 hona i 5 månader, o dom mår bara bra. Släpper ponny's då och då.Det beror på vilken art du har. Jag skulle inte rekomendera att ha (de flesta sjöhästar) i mindre akvarium än 100 liter (även om det bara är en). 60 liter är absolut för litet! Om det inte är H.Zosterae som du har, då är det för stort. Vill man få lek ska man dessutom tänka på att akvariet bör vara ca 3 x den vuxna hästens längd. Citera
LarsH Postat 2 oktober 2008 Postat 2 oktober 2008 Ok, fine. Jag har gul Hippocampus, och dom har släppt ponnis säkert 2 gånger, kanske 3 på 7 månader, men utgående från ditt svar, så ska jag tydligen inte ha mer än mitt nuvarande par i mitt clownhotel på cirka 60 liter. Citera
Irene M Postat 2 oktober 2008 Författare Postat 2 oktober 2008 Ok, Är dom gula med svarta prickar? Har dom en lång nos? I så fall är det antagligen Hippocampus.Reidi du har. I så fall skulle jag helt klart rekommendera att du skaffar ett större kar till dom. Gärna med ett berg av levande sten. Dom vill ha utrymme och yta att söka mat på. Vore kul at få se bilder på dom ! Citera
LarsH Postat 3 oktober 2008 Postat 3 oktober 2008 Din beskrivning stämmer bra in på Hippocampus.Reidi. Avsevärt mycket gulare när jag köpte dom i maj, men så har jag inget "färgande" i burken heller. Ska ordna bilder. Citera
Irene M Postat 3 oktober 2008 Författare Postat 3 oktober 2008 Din beskrivning stämmer bra in på Hippocampus.Reidi. Avsevärt mycket gulare när jag köpte dom i maj, men så har jag inget "färgande" i burken heller. Ska ordna bilder.Jag bytte ut min svarta bakgrund mot en aqua marine. Mina grå Reidi blev då knallgula Jag har även provar med röd/orange bakgrund ger också mycket bra resultat. Väntar otåligt på bilder! Citera
LarsH Postat 6 oktober 2008 Postat 6 oktober 2008 Det är svårt att ta bra kort. Ett första försök! Citera
Irene M Postat 7 oktober 2008 Författare Postat 7 oktober 2008 Dom är jättefina! De röda macroalgerna är också jättefina! Har aldrig lyckats få dom att trivas hos mig. Vet inte varför. Citera
LarsH Postat 7 oktober 2008 Postat 7 oktober 2008 Vissa saker förstår man bara inte. Mina växer så jag måste klippa dom oftast 1 ggr/ve, absolut var annan vecka. Rufsarna uppe i stenen är klipp jag satt fast via en AquaScape-klutt. Kanske finns det olika arter. Du bor ju i Sthlm. Vill du ha "lite klipp"? Citera
Irene M Postat 12 oktober 2008 Författare Postat 12 oktober 2008 Dom är helt underbara! Akvariet är fantastiskt vackert! Jag vill jättegärna ha lite klipp! Citera
LarsH Postat 12 oktober 2008 Postat 12 oktober 2008 Skicka mig ett mail om var du bor, och/eller ett mobilnummer, så kan det säkert lösa sig med lite "klipp". Hälsn Lars Citera
Karoline Postat 15 oktober 2008 Postat 15 oktober 2008 Det är svårt att ta bra kort. [ATTACH]26700[/ATTACH]Ett första försök!Snyggt Lars!Nästa gång vi är "hemma" så kommer vi förbi och kollar in det live Kramar från oss Citera
Irene M Postat 15 oktober 2008 Författare Postat 15 oktober 2008 Snyggt Lars!Nästa gång vi är "hemma" så kommer vi förbi och kollar in det live Kramar från ossVad kul att se er igen!Glöm inte att koma förbi här också! Ska försöka att komma ner och titta lite på er häst också! Citera
LarsH Postat 16 oktober 2008 Postat 16 oktober 2008 Ni är så VÄLKOMNA att komma till Rosersberg. Men alla ponny's, dom finns hos Irene ( nästan ) . ;-) Citera
Karoline Postat 18 oktober 2008 Postat 18 oktober 2008 Vad kul att se er igen!Glöm inte att koma förbi här också! Ska försöka att komma ner och titta lite på er häst också!Klart vi kommer förbi dig med Längtar efter att få se alla sjöhästarna.Du är så välkommen ner till oss, förresten så har vi två hästar nu Kram från oss båda Citera
Hotrider Postat 6 januari 2009 Postat 6 januari 2009 Vad kostar sjöhästar ungefär?Vet att det varierar från art men om man räknar från och till kr?MVHOskar Citera
LarsH Postat 6 januari 2009 Postat 6 januari 2009 Det jag sett är 800 - 1600 sek, då i Stockholm! Citera
Guest saltishenke Postat 6 januari 2009 Postat 6 januari 2009 Då finns det ju lite pengar i att driva upp en kull lr ? Citera
LarsH Postat 6 januari 2009 Postat 6 januari 2009 Hum, visst, men det är väsentligt mycket mera jobb och svårare än t.ex. guppy's.Mitt par producerade ett tag 30-50 "ponnys" var annan till var tredje vecka. Det finns "en" som får dessa, och som nu börjar få ordning på mat, matning etc, så med tiden kommer det säkert att finns framodlad avkomma. Men urvalet till att bara de starka överlever är hård och skoningslös. Citera
SouthernComfort Postat 8 januari 2009 Postat 8 januari 2009 hej Lars har också ett clown hotell med 2 sjöhästar med undrar hur du lyckas så bra med dina koraller kan inte få något bra tillväxt på mina koraller bara rörmaskar verka trivas har du standard belysning? Citera
LarsH Postat 8 januari 2009 Postat 8 januari 2009 Japp, "hotellet" är helt standard. Jag byter 10% vatten varje vecka, byter aktivt kol 1 ggr/månad samt matar med "Ultra Seafan" Feed Particles especiality for keeping coulured gorgonians and other filter feeders, 1 ggr/vecka. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.